Er det avgjort hva som skjer med SAS’ A319, kanskje BRA er en god kjøper![]()
A319 stannar nog ett tag till i SAS flottan
Er det avgjort hva som skjer med SAS’ A319, kanskje BRA er en god kjøper![]()
Billigare att flyga, sämre passagerarupplevelse. Jag kan se varför flygbolag gillar den.Jo det kan jag hålla med dig om men uppenbarligen passar ATR bättre på många linjer![]()
Umeå är jobbigt på alla möjliga sätt. Har aldrig tyckt om flygplatsen.Enligt en anonym källa till Aftonbladet (analogi) så var UME för några år sen lite besvärliga (/bekväma) med slott-tider. För att jämföra med exempelvis SFT som var väldigt tillmötesgående. Vet inte som det fortfarande stämmer, men avgångarna från UME är iallafall fortsatt klumpade. Kan tänka mig att SAS (ink. connect) lätt väljer bort dåliga inrikes slottar till förmån för effektivt nyttjande av flottan.
Om TF försvinner och en "ledig slott" uppstår 30 sek innan SK-avgång så tror jag inte man hoppar jämfota på Frösundavik.
Visa bifogad bild 157284
Vänta två år och se då.Det beror på vem som styr. Ytterst är det staten som bestämmer om Bromma ska avvecklas i förtid (d.v.s. före 2038) och inte Stockholms stad. Swedavia kan inte själv fatta beslutet utan det är regeringen som måste ta beslutet. Och vad säger då regeringen idag efter beskedet om BRA? Jo:
"Bromma flygplats har betydelse för robustheten i det svenska flygplatssystemet, säger infrastrukturministern. Det gäller att inte ha för bråttom nu. Det är lätt att avveckla den här typen av viktig infrastruktur, men det är svårt att återuppbygga den, fortsätter ministern."
Det låter i mina öron som att regeringen inte tänker ändra sig och nu lägga ned Bromma. Det kan man tycka är bra eller dåligt.
Gränsen går vid Markaryd, det vet alla.Allt norr om Stockholm är Norrland för många.
Om två år år det val så då kan vad som helst hända. Min poäng är att den regering som styr idag knappast lägger ned Bromma.Vänta två år och se då.
Infrastrukturministern snackar dynga. "Robusthet". Skönt att alla riktiga flyg nu koncentreras till Arlanda.
Sen att Arlanda Express har lurat skiten av alla och har världens dyraste flygplatståg är en annan sak, som kanske ministern kan ta upp istället.
Låter dåligt.XFly hoppar av i förtid - inga flyg till Ronneby och Sundsvall i november och december.
![]()
SAS ställer in trafik – brist på flygplan
SAS ställer in alla flyg på tre sträckor till och från Stockholm i november och december. Flygplatserna som drabbas är Sundsvall Timrå Airport, Ronneby och Ängelholm.www.svt.se