Senaste nytt

Bose QuietComfort 35 - trådlösa lurar

Jag velar mellan QC35 och Sony MDR-1000X. Jag kan få båda för 3500 med rabatt via jobbet. Sonyn får en liten fördel i ett par jämförelser jag läst, men Bose känns mer premium. Någon som testat båda?

Hej på er,

Kom precis hem efter en långflygning och upptäckte ett nytt (och enda) fenomen med mina QC35. Huvudstödet i stolen var av den typen men kan vrida på nackstöd för att få skydd åt huvudet på både vänster och höger sida. (ursäkta dålig förklaring) problemet jag märkte då var att så fort QC35 låg emot en av sidorna så kom brus igenom det vill säga noice canceling blev störd (vibrationerna i planet förstärktes i lurarna). Någon mer som varit med om detta? Eller kanske bara fel på mina lurar.

Jodå det "problemet" har jag med på mina QC35. Jag drog slutsatsen att ljudet utifrån transporterades in som vibrationer och slog därmed ut noice cancel funktionen. Tänkte inte mer på det utan höll huvudet rakt resten av resan :)

I ärlighetens namn så tycker jag båda är likvärdiga (noice canceling). Nu har jag lite dålig hörsel så ljud nördarna lär säkert pracka ner på mig :)
Jag har glasögon och båda har trevliga hörsel muffar så det inte stör. Men sen är jag också lite pryl xxx och fick mina QC35 till rimligt pris.

Viktmässigt så känner jag ingen större skillnad heller. (inte vägt dom). Tror båda ger ett utmärkt resultat. Wireless är dock bekvämt om man är på språng med lurarna på.

Är det stor skillnad i övrigt på QC15 och QC35 bortsett från wireless?

I ärlighetens namn så tycker jag båda är likvärdiga (noice canceling). Nu har jag lite dålig hörsel så ljud nördarna lär säkert pracka ner på mig :)

Då kommer nörden och prackar ned på dig. ;)

Jag uppgraderade till QC35 och tycker de är markant bättre på NC än QC15. QC25 har jag aldrig ägt, så kan inte säga något där.

Toppen