Senaste nytt

Bose QuietComfort 35 - trådlösa lurar

Jaså? Tycker själv att AAA är rätt smidigt när man bara kan ploppa in ett nytt och inte behöver vänta på laddning.
Ja, jag tycker det lutar åt det. Men jag ser ändå fördelar med att kunna ladda med USB-batteri, en mindre grej (påse AAA) att komma ihåg att ta med sig... som sagt, kan diskuteras vilket som är smidigast :)

Fast batteri är inte alltid toppen, haft ett par QC20 sedan de släpptes och kollade vad det skulle kosta att byta batteri... Bose erbjöd mig att byta in befintliga mot ett par nya (i och för sig), men de ville ha 2.295kr för inbytet, vilket är nästintill ordinariepris om man kollar prisjakt statistiken.

Jag är sjukt nöjd med mina QC35. Batteritiden är riktigt riktigt bra. Jag har haft dem med mig på ett flertal long-haul nu och kan inte annat än rekommendera dem. Att ladda dem tar 2,5hr, men de håller otroligt många timmar, så om man bara har som rutin att stoppa dem på laddning över natten någon gång ibland så är det inga problem anser jag. Även om jag var väldigt duktig på att ha med mig AAA-batteri i min case hela tiden, så hände det alltid någon gång att jag stod där utan, vilket är stökigt. USB-laddning kan jag alltid ordna, via laptop, extra batteri osv, så jag tycker det är ett plus.

Får man kort kontrastera med alternativ här? :)

Jag är lika sjukligt nöjd med mina AKG N60 NC, av liknande anledningar. De får plats i en händig liten påse som säkert har en fjärdedels så stor volym som den som kommer med QC35. De laddas också via USB. Och kostar 1290 kr (ok - bara i helgen via Dustin - normalt cirka 2200 kr) istället för cirka 3500 kr.

Jag köpte mitt exemplar för 1992 kr i Oktober förra året och har rest en massa med dem, alltid inknölade i ett väldigt fullt handbagage, i den lilla mjuka påsen som de kom med. Håller bra. Rekommenderas.

Last edited:
Jag är lika sjukligt nöjd med mina AKG N60 NC, av liknande anledningar. De får plats i en händig liten påse som säkert har en fjärdedels så stor volym som den som kommer med QC35. De laddas också via USB. Och kostar 1290 kr (ok - bara i helgen via Dustin - normalt cirka 2200 kr) istället för cirka 3500 kr.

Jag köpte mitt exemplar för 1992 kr i Oktober förra året och har rest en massa med dem, alltid inknölade i ett väldigt fullt handbagage, i den lilla mjuka påsen som de kom med. Håller bra. Rekommenderas.

Jag köpte ett par från CDON för ett år sedan för samma pris som nu. Ser att CDON tar 1288 kr idag.
AKG N60 NC Svart - Hemelektronik - CDON.COM

Visst är de små, men det gör också att det läcker in mer ljud än ett par omslutande lurar. Jag var inte heller riktigt nöjd med ljudkvaliteten och dessutom är det något som är löst inuti mina och hörs om man åker en skakig buss.

Jag fick ett par Sennheiser Momentum Wireless av jobbet och de låter klart bättre och har effektivare NC-funktion, men de är klart större. De sitter lite för hårt på mig, så jag funderar ändå på ett Bose QC35 för långlyssning. Enligt mina kollegor på tidningen Hifi & Musik låter Sennheiser bättre än Bose, men Bode har bättre NC-funktion.

Toppen