Senaste nytt

Bose lanserar nya QuietComfort 20

För en som kört Etymotic Research-lurar i flera år så tycker jag inte detta pris är speciellt högt. Dock undrar jag om de någonsin kan slå ett par Etymotic. Finns inga lurar jag stött på som dämpar bättre än dem och man kan sova på sidan med dem. Jag har aldrig förstått varför Bose har fått sådan status bland frequent flyers, när det finns så mycket bättre där ute till lägre kostnad än ett par QC3 eller QC15. ;)

Finessen med Active Noise Cancelling (som Bose) är att de bara ska reducera konstanta ljud som flygmotorer, vindbrus
men de SKA släppa igenom tal.
Brusresduceringsprocessen skapar distorsion om man lyssnar på musik, något som vissa kanske inte ens märker (många är ju också nöjda med ljudkvalitén de får med de inbyggda högtalarna i en platt TV)
Bose är alltså inget för de som har höga krav på ljudåtergivning och som vill att allt omgivande ljud ska blockeras.

Det kanske verkade som jag var dryg, men jag försökte skriva en liten wink-smiley, men jag är inte säker på att den ikonen som väljs visar det. :) Jag har absolut inget emot Bose, men problemet jag har med dem är att jag inte kan sova på sidan med dem, medan med ett par bra in-ear kan man ligga på sidan utan problem. Ska sanningen fram har jag funderat på ett par schyssta kåpor, typ Bose eller så, för resor som inte är över natten. Kan vara skönt med enkla lurar att ta av om man är två som reser osv, men är man ensam är det helt ok med lurar som blockerar allt, vilket Etymotic gör bättre än några andra anser jag.

Det kanske verkade som jag var dryg, men jag försökte skriva en liten wink-smiley, men jag är inte säker på att den ikonen som väljs visar det. :) Jag har absolut inget emot Bose, men problemet jag har med dem är att jag inte kan sova på sidan med dem, medan med ett par bra in-ear kan man ligga på sidan utan problem. Ska sanningen fram har jag funderat på ett par schyssta kåpor, typ Bose eller så, för resor som inte är över natten. Kan vara skönt med enkla lurar att ta av om man är två som reser osv, men är man ensam är det helt ok med lurar som blockerar allt, vilket Etymotic gör bättre än några andra anser jag.

När jag ska sova använder jag de öronproppar man får gratis.:p
Dessa kan man även stoppa i näsan på de som snarkar.

Är jag vaken och vill jag lyssna på något använder jag en mellanmodell från Shure

Jag använder Sennheiser MM 550 och tycker de är en bra kompromiss mellan bullerdämpning och ljudkvalitet när jag flyger. Brukar annars använda Klipsch Image X10i som lurar till telefonen.

Är i valet och kvalet mellan QC15 och QC20. Det som primärt talar för 20 är att de är mindre att ha med sig i väskan.

Svår fråga, men någon som kört båda, och kan uttala sig om ljudupplevelsen är någorlunda likvärdig mellan de två modellerna?

Är i valet och kvalet mellan QC15 och QC20. Det som primärt talar för 20 är att de är mindre att ha med sig i väskan.

Svår fråga, men någon som kört båda, och kan uttala sig om ljudupplevelsen är någorlunda likvärdig mellan de två modellerna?
Jag äger qc15 och har testat qc20 (endast i butik).
För att vara NC in ear verkar qc20 grymma men skulle vilja ha en in flight jmf.

Någon som har erfarenhet av Bose AE2w B (trådlösa)? Funderar på de eller ett par QC men tyckte att det skulle vara gött och slippa sladden

Jag vill ha nya lurar dels för att lyssna på musik och talböcker, men även med oklanderliga telefonfunktioner. Undrar om det är QC20 som är lösningen?

Min mobil är Samsung S4, är det då modellen QC20 utan "i" som gäller för min del? Vad händer om man väljer "fel" modell?

Toppen