Senaste nytt

Bose lanserar nya QuietComfort 20

niksal

Medlem
Jag har ett par Sony noice-cancelling in-ear, ca 7 år gamla. Ljudkvaliteten är ok men förstår att det måste finnas mycket bättre och saknar mikrofon. Förstår jag rätt att bose är i en helt annan liga ljudmässigt? Har bose hemma så har en aning vad de går för. Närmast är väl min fråga om det finns ljudmässigt så stor skillnad mellan noice-cancelling in-ear att det är värt investeringen?
 

agehall

Medlem
Jag har kört en hel massa andra prylar innan, allt från Panasonic till Sony. Inga av dessa kommer ens i närheten av Bose imho. Bose är dyra, men de är bra.

Ang QC20 vs QC15/25 så anser jag att fördelen med in-ear är att jag kan sova med dem eftersom jag vill sova på sidan. Sedan är QC20 mycket smidigare att ha med sig pga storleken.
 
Ang QC20 vs QC15/25 så anser jag att fördelen med in-ear är att jag kan sova med dem eftersom jag vill sova på sidan. Sedan är QC20 mycket smidigare att ha med sig pga storleken.

En annan fördel med in-ear när jag provade qc25 var att mina glasögonbågar skapade ett mellanrum mellan kåpan och ansiktet som släppte in ljud från omgivningen. Så använder man glasögon ska man nog prova båda varianterna, även om det också är individuellt.
 

Badger

Medlem
Kör också med QC20 just för smidigheten att ta med sig ombord i kabinen. Sedan tycker jag också att in-ear dämpar väldigt bra i sig.
 
Toppen