Senaste nytt

Bose lanserar nya QuietComfort 20

Jonas C

Medlem
Jag vill ha nya lurar dels för att lyssna på musik och talböcker, men även med oklanderliga telefonfunktioner. Undrar om det är QC20 som är lösningen?

Om du redan har QC15 kan In-Ear 2 annars vara ett alternativ. Använder dem själv som komplement till mina QC15 och de är väldigt praktiska om man vill vistas i offentliga miljöer utan att se ut som en fåne. Ljudkvalitén i IE2 upplever jag som bättre än QC20. Har du inga QC15 sedan tidigare så skulle jag nog satsa på QC20.
 

Chrille

Medlem
Om du redan har QC15 kan In-Ear 2 annars vara ett alternativ. Använder dem själv som komplement till mina QC15 och de är väldigt praktiska om man vill vistas i offentliga miljöer utan att se ut som en fåne. Ljudkvalitén i IE2 upplever jag som bättre än QC20. Har du inga QC15 sedan tidigare så skulle jag nog satsa på QC20.

Menar du Bose IE2? Har dom handsfree-mic? Det vill jag ha.
Annars har jag faktiskt QC15, så du kanske har rätt i att jag ska leta efter ett par prisvärda in-ear som inte nödvändigtvis har QuietComfort i beteckning. :)
 

Jonas C

Medlem
Menar du Bose IE2? Har dom handsfree-mic? Det vill jag ha.
Annars har jag faktiskt QC15, så du kanske har rätt i att jag ska leta efter ett par prisvärda in-ear som inte nödvändigtvis har QuietComfort i beteckning. :)

Precis. IE2 finns som mobilversion med handsfree. Kostar någon hundralapp extra över vanliga IE2.
 

niksal

Medlem
Liten bump... Är QC20i de bästa noice-cancelling in-ear eller finns det bättre alternativ? Är det prismässigt skillnad att köpa i Hong Kong vs Europa?
 

Kiev

Medlem
Avhenger av hva som menes med "beste".
QC20 er hands down de beste på noise cancelling, faktisk de eneste som egentlig fortjener navnet Cancelling. De andre, inklusiv QC25 reduserer støy mindre effektivt. Se gjerne min test på annen tråd. Det har ikke kommet noen in-ear som ligger i nærheten såvidt jeg vet, de greiene fra Sony, og Bluetooth-variantene er ikke spesielt gode etter min mening. Det eneste man må passe på, og helst prøve, er at silicon-puten ligger tett opp mot ørekanalen. QC20 går ikke inn i ørekanalen, og da vi alle har forskjellig øre-anatomi kan putene forskyve seg ved bruk.
Men:
Bose er velkjent for å farge lyden, så derfor holder vanligvis de seriøse HiFi-folkene seg langt unna. Jeg synes Bose-lyden er helt OK til sitt bruk: bakgrunnsmusikk og film/underholdning på lengre reiser.
Konklusjon:
QC20 er alltid med på mine reiser, og jeg har prøvd det meste.
Anbefales :)
 

Jonas C

Medlem
Liten bump... Är QC20i de bästa noice-cancelling in-ear eller finns det bättre alternativ? Är det prismässigt skillnad att köpa i Hong Kong vs Europa?
Med tanke på att Hong Kong dollarn har gått upp med 30% under senaste året, så är det nog billigast att köpa dem i Europa eller Japan om du skulle ha vägarna dit.
 

niksal

Medlem
Tack för kommentarerna! Jag vill gärna ha bra hörlurar som kombinerar "allt", dvs är noice cancelling, har mikrofon så de kan användas med telefonen, har bra ljudkvalitet, och jag har svårt att se mig på t.ex. på stan med kostym och stora hörlurar. Är inte tonåring...

Men 300€ för hörlurar...
 
F

FCT

Guest
Köp QC20, kombinationen av brusreducering, storlek och funktion är just nu oslagbart IMHO.
 

Kiev

Medlem
Tack för kommentarerna! Jag vill gärna ha bra hörlurar som kombinerar "allt", dvs är noice cancelling, har mikrofon så de kan användas med telefonen, har bra ljudkvalitet, och jag har svårt att se mig på t.ex. på stan med kostym och stora hörlurar. Är inte tonåring...

Men 300€ för hörlurar...
Well, kvalitet koster ;)
Men hvis du klarer å bruke propper som sitter inne i øregangen er det en rekke alternativer, og du trenger ikke nødvendigvis aktiv støykansellering. Det finnes endel støpte plugger som demper like bra som Bose, og de er ofte relativt billige. Betalte 1500 NOK for mine inklusiv tilpassing og støpeform for et par år siden, og de har fantastisk bra demping og lydkvalitet med to elementer i hver plugg. Orker dessverre ikke å bruke de mer enn et par timer i gangen da det blir rimelig hett og fuktig i øregangen etter en stund, men det er individuelt og man tilpasser seg.
Beste råd: prøv et par billige plugger som er tette over noen timer.
 

Jonas C

Medlem
Men 300€ för hörlurar...
Det är en saftig summa, men jag ser det lite om en investering med tanke på nyttan jag har fått från dem.

Jag bytte från QC20i till QC25, främst av anledningen att QC25 har är tystare när man har dem ombord på flygplan och likaså är ljudet bättre. Storleken är visserligen en nackdel, men det har ingen större betydelse då de endast används i hemmet för att lyssna på musik eller ombord på flygplan. Som komplement använder jag ett par Bose in-Ear 2. Diskreta, snygga och man riskerar inte att bli påkörd när går med dem på stan.
 
Toppen