Senaste nytt

Bonusresa sol & bad // jan-feb 2024 - hjälp mottages tacksamt

palmen

Moderator
Om man ändrar bokningen så att man lägger till hemresan borde väl inte de gamla poängen brinna inne? Men om man ändrar nåt i enkelresan så är det kört. Har jag förstått rätt?
Du har förstått fel. Gör man en ändring på en resa så räknas poängen om och har något då gått ut så brinner de inne, oavsett vad man ändrar.
Det går ju att komma runt detta med att göra två enkelresor, även om det blir lite dyrare.
 

LPC123

Medlem
Tack Palmen - hur kommer jag runt det genom att göra två enkelresor? Hänger inte med.
Hej
Du får boka två resor, En dit och en ny hem. Ändrar du din utresa med att lägga till hemresan så räknas poängen och skatterna om och då ryker psäng som gått ut. Väljer du att istället boka en separat resa hem så berörs ju inte den ursprungliga utresan. Detta ör dyrare men lösningen för att behålla utgångna poäng och voucher om man har det i bokningen.

Lycka till med bokningen
 

Lindypopp

Medlem
hej vänner! om någon sitter sysslolös så kan den få i uppdrag att hjälpa en stackars övergiven nybliven förälder.
jag letade tidigare efter bonusresor i vår till mig och min familj med vår nyfödda. istället för babylycka och reseplanerande blev min partner förälskad i en tjej på jobbet och lämnade mig i graviditeten. jag har gått igenom ett helvete och ännu värre skulle det kännas om en voucher brann inne. jag har 2 x vouchers varav en som går ut inatt och vill istället nu boka en resa för min nya lilla familj+syster och systerson.

destination: ARN - ZANZIBAR
avresa: nån gång mellan 15 augusti - 6 november
reslängd: 10-15 dagar
resenärer: 2 x vuxna, 2 x barn (2-11 år), 1 x infant
poäng: 164k (jag är villig att köpa 46k poäng för att alla ska kunna åka business)

lyckas själv inte hitta något bra men har också amningshjärna + rookie på det här. bästa vore såklart en resa med ett stopp i ADD men ser mörkt ut att hitta businessplatser (har hittat på hemvägen men så fort jag ska boka är den borta). kan tänka mig upp till 2 stopp och layover (om det är i typ ADD där de bjuder på hotell) och om det är nice business (har aldrig flugit C förut). i värsta fall får jag köpa biljetter till oss alla i ekonomi på en flight med ett stopp i ADD.

om någon precis som jag sitter ensam ikväll och läser detta och har tid så är ni förevigt min HJÄLTE.

tack på förhand.
 

henke12

Medlem
hej vänner! om någon sitter sysslolös så kan den få i uppdrag att hjälpa en stackars övergiven nybliven förälder.
jag letade tidigare efter bonusresor i vår till mig och min familj med vår nyfödda. istället för babylycka och reseplanerande blev min partner förälskad i en tjej på jobbet och lämnade mig i graviditeten. jag har gått igenom ett helvete och ännu värre skulle det kännas om en voucher brann inne. jag har 2 x vouchers varav en som går ut inatt och vill istället nu boka en resa för min nya lilla familj+syster och systerson.

destination: ARN - ZANZIBAR
avresa: nån gång mellan 15 augusti - 6 november
reslängd: 10-15 dagar
resenärer: 2 x vuxna, 2 x barn (2-11 år), 1 x infant
poäng: 164k (jag är villig att köpa 46k poäng för att alla ska kunna åka business)

lyckas själv inte hitta något bra men har också amningshjärna + rookie på det här. bästa vore såklart en resa med ett stopp i ADD men ser mörkt ut att hitta businessplatser (har hittat på hemvägen men så fort jag ska boka är den borta). kan tänka mig upp till 2 stopp och layover (om det är i typ ADD där de bjuder på hotell) och om det är nice business (har aldrig flugit C förut). i värsta fall får jag köpa biljetter till oss alla i ekonomi på en flight med ett stopp i ADD.

om någon precis som jag sitter ensam ikväll och läser detta och har tid så är ni förevigt min HJÄLTE.

tack på förhand.


Beklagar! Förhoppningsvis blir det bättre i slutändan!


Du kan iaf slappna av, SAS har aviserat att de förlänger giltigheten på 2-4-1 vouchers till 31/1.
Så njut av en ledig kväll så hjälps vi alla åt nästa år :)

IMG_0745.jpeg
 

palmen

Moderator
hej vänner! om någon sitter sysslolös så kan den få i uppdrag att hjälpa en stackars övergiven nybliven förälder.
jag letade tidigare efter bonusresor i vår till mig och min familj med vår nyfödda. istället för babylycka och reseplanerande blev min partner förälskad i en tjej på jobbet och lämnade mig i graviditeten. jag har gått igenom ett helvete och ännu värre skulle det kännas om en voucher brann inne. jag har 2 x vouchers varav en som går ut inatt och vill istället nu boka en resa för min nya lilla familj+syster och systerson.

destination: ARN - ZANZIBAR
avresa: nån gång mellan 15 augusti - 6 november
reslängd: 10-15 dagar
resenärer: 2 x vuxna, 2 x barn (2-11 år), 1 x infant
poäng: 164k (jag är villig att köpa 46k poäng för att alla ska kunna åka business)

lyckas själv inte hitta något bra men har också amningshjärna + rookie på det här. bästa vore såklart en resa med ett stopp i ADD men ser mörkt ut att hitta businessplatser (har hittat på hemvägen men så fort jag ska boka är den borta). kan tänka mig upp till 2 stopp och layover (om det är i typ ADD där de bjuder på hotell) och om det är nice business (har aldrig flugit C förut). i värsta fall får jag köpa biljetter till oss alla i ekonomi på en flight med ett stopp i ADD.

om någon precis som jag sitter ensam ikväll och läser detta och har tid så är ni förevigt min HJÄLTE.

tack på förhand.
Nu har jag itne stenkoll på Ethiopian och vad de släpper för platser. Men generellt är det 2 platser som släpps som awards per flight, vilket innebär att det blir knepigt att få in alla på samma flighter oavsett om ni alla ska åka i business. Att lösa en biljett för dig och ditt barn borde dock vara möjligt när du har så stor flexibilitet i när du kan åka. Sitter dock inte direkt bra till för att kunna leta något själv just nu.
 

Tamas

Medlem
Jag har kollat förut resa till Zanzibar vid höstlovet och fanns gott om business till ADD med economy vidare till Zanzibar, för 4 pers kollade jag och hittade t&r. Släppte det sen så har jag inget konkret, men se bifogat t.ex.

Kolla ARN-ADD först på typ awardhacks.se där du ser 7 dagar i taget och om du hittar nåt kan du börja kolla ADD-ZNZ till och hemresa såklart. Inte lätt men inte omöjligt heller.
128f2c3daa70d5dc896f2ca5237fcb1f.jpg
 

Lindypopp

Medlem
Tack! Hänger skitmycket på awardhacks och då och då dyker det upp resor som nedan. ARN-ADD direkt. Står att det ska finnas 9 platser i business men aldrig nånsin har samma resa funnits på SAS när jag väl ska boka. Hur kommer det sig?

47EBC2AC-87CB-481D-8A4E-079CDA095697.png
 

TP12

Medlem
Tack! Hänger skitmycket på awardhacks och då och då dyker det upp resor som nedan. ARN-ADD direkt. Står att det ska finnas 9 platser i business men aldrig nånsin har samma resa funnits på SAS när jag väl ska boka. Hur kommer det sig?

Visa bifogad bild 148935
När det står 9 så är det "spökplatser' som inte finns på riktigt.

En personlig preferens - jag tycker nog att Seychellerna är ca100 gånger bättre än Zanzibar. Bägge nås från ADD med ET och poängpriset är samma. Prisnivån på själva ön är dock något högre på Seychellerna.
 
Toppen