Senaste nytt

Bonusresa sol & bad // jan-feb 2024 - hjälp mottages tacksamt

Lindypopp

Medlem
Med tanke på mina poäng lutar det just nu åt att boka hela familjen i plus ARN-ORD t/r och hitta en billig connection därifrån till mexiko.

Jag har hittat följande resa:
Utresa: 16 januari 2024 ARN - ORD (direktflyg) 40k poäng i plus
Hemresa: 5 februari 2024 ORD - ARD (direktflyg) 40k poäng i plus

När jag väljer två vuxna så funkar vouchern att applicera men när jag lägger till fyraåringen och spädbarnet så får jag totalpris 100k per resa, borde väl ligga på 20k (vuxen 1) + 20k (vuxen 2) + 20k (4åring halva poängpriset) + 0P (spädbarn) = 60k poäng per resa.

Är det någon som kan förklara vad det är jag missförstått?
På ditvägen vet jag att det finns två platser i business, går det på nåt sätt att boka dessa så att en vuxen + fyraåringen kan ha dom platserna och att jag + spädbarn sitter i plus? Förstår inte hur det ska gå till med vouchern?

Tack på förhand!
 
Är det någon som kan förklara vad det är jag missförstått?
Det går inte att boka online med voucher för mer än två personer. För att göra vad du vill måste du ringa in och boka "manuellt".

Det går inte att blanda olika serviceklasser (plus/business) i samma bokning. Alla måste åka i samma klass på samma flyg.
 

Xpressen

Medlem
Med tanke på mina poäng lutar det just nu åt att boka hela familjen i plus ARN-ORD t/r och hitta en billig connection därifrån till mexiko.

Jag har hittat följande resa:
Utresa: 16 januari 2024 ARN - ORD (direktflyg) 40k poäng i plus
Hemresa: 5 februari 2024 ORD - ARD (direktflyg) 40k poäng i plus

När jag väljer två vuxna så funkar vouchern att applicera men när jag lägger till fyraåringen och spädbarnet så får jag totalpris 100k per resa, borde väl ligga på 20k (vuxen 1) + 20k (vuxen 2) + 20k (4åring halva poängpriset) + 0P (spädbarn) = 60k poäng per resa.

Är det någon som kan förklara vad det är jag missförstått?
På ditvägen vet jag att det finns två platser i business, går det på nåt sätt att boka dessa så att en vuxen + fyraåringen kan ha dom platserna och att jag + spädbarn sitter i plus? Förstår inte hur det ska gå till med vouchern?

Tack på förhand!
För att använda voucher med fler än 2 personer i bokningen måste du ringa in.
 

Lindypopp

Medlem
Tack!

Jag har i nuläget 145k poäng varav 12k som går ut sista mars. Om jag lyckas boka resan ovan så använder jag 120k. Ni som är mer erfarna, vad är ert bästa tips för att de sista 25k inte ska brinna inne? Det jag kommer på är nedan:

- Buda på en uppgradering - eller dras poängen först om budet accepteras?
- Boka en bonusresa till nånstans i europa - då antar jag att får räkna med ev ombokningskostnad på 250 sek per person och flygning såvida jag inte kan planera såhär långt i förväg?
- Hotellnatt
- Överföra poängen till någon kompis - kan jag överföra till ming sambo som sedan överför dom tillbaka till mig

Återigen, tack!
 

Xpressen

Medlem
Tack!

Jag har i nuläget 145k poäng varav 12k som går ut sista mars. Om jag lyckas boka resan ovan så använder jag 120k. Ni som är mer erfarna, vad är ert bästa tips för att de sista 25k inte ska brinna inne? Det jag kommer på är nedan:

- Buda på en uppgradering - eller dras poängen först om budet accepteras?
- Boka en bonusresa till nånstans i europa - då antar jag att får räkna med ev ombokningskostnad på 250 sek per person och flygning såvida jag inte kan planera såhär långt i förväg?
- Hotellnatt
- Överföra poängen till någon kompis - kan jag överföra till ming sambo som sedan överför dom tillbaka till mig

Återigen, tack!

Om du lyckas boka ovanstående så används de poängen som går ut 31/3 och således behöver du inte oroa dig för det.
 

Lindypopp

Medlem
Hej.. igen

Om jag bokar en enkel bonusresa nu med voucher för att slippa att 12k brinner inne (utgår 31/3) och sedan bokar om denna i höst till en tur och retur-resa.
- Får jag tillbaka vouchern? Den går ut 23-12-31
- Vad händer med de poängen som skulle ha gått ut?
- Vad kostar själva ombokningen? 750 kr för SAS-resor har jag förstått, men vad kostar det om det med *A

Tack!
 

Rickard_O

Medlem
Hej.. igen

Om jag bokar en enkel bonusresa nu med voucher för att slippa att 12k brinner inne (utgår 31/3) och sedan bokar om denna i höst till en tur och retur-resa.
- Får jag tillbaka vouchern? Den går ut 23-12-31
- Vad händer med de poängen som skulle ha gått ut?
- Vad kostar själva ombokningen? 750 kr för SAS-resor har jag förstått, men vad kostar det om det med *A

Tack!
1. Ja
2. Dom försvinner
3. 150:-/person för ombokning av Star Alliance biljetter
 

Jannes

Medlem
Om man ändrar bokningen så att man lägger till hemresan borde väl inte de gamla poängen brinna inne? Men om man ändrar nåt i enkelresan så är det kört. Har jag förstått rätt?
 

Mr Basic

Medlem
Om man ändrar bokningen så att man lägger till hemresan borde väl inte de gamla poängen brinna inne? Men om man ändrar nåt i enkelresan så är det kört. Har jag förstått rätt?
Ingen egen erfarenhet men jag tror du har förstått fel. Ändras en resa (av dig själv) försvinner utgångna poäng.
 
Toppen