Senaste nytt

Bonusresa sol & bad // jan-feb 2024 - hjälp mottages tacksamt

Lindypopp

Medlem
Intressant. Vad exakt är det som är så mycket bättre? Mat? Mindre exploaterat? Vi kommer ju åka med barn så vi kräver inte asmycket att se och göra. Vill ha två veckor med bra stränder, sol och god mat som går att köpa på fler ställen än hotellen.
 

TP12

Medlem
Intressant. Vad exakt är det som är så mycket bättre? Mat? Mindre exploaterat? Vi kommer ju åka med barn så vi kräver inte asmycket att se och göra. Vill ha två veckor med bra stränder, sol och god mat som går att köpa på fler ställen än hotellen.
Bättre stränder, bättre hotell men framför allt mycket mindre påträngande lokalbefolkning pga att det inte är lika fattigt. Kunde inte gå 10 meter på Zanzibar utan folk som ville sälja saker till en. Min flickvän kände sig inte alls lika säker ensam.
 

ARN01

Medlem
När det står 9 så är det "spökplatser' som inte finns på riktigt.

En personlig preferens - jag tycker nog att Seychellerna är ca100 gånger bättre än Zanzibar. Bägge nås från ADD med ET och poängpriset är samma. Prisnivån på själva ön är dock något högre på Seychellerna.
Kan hålla med om att Seychellerna är väldigt mycket bättre (ivf om man vill ha rena fina stränder och inget "hustlande") men tycker inte att det riktigt kan jämföras. Zanzibar är mer "Afrika" med allt vad det innebär. Nu har jag iof bara varit på Silhouette (Hilton) på Seychellerna och prisskillnaden är långt mer än "något" och kan inte påminna mig att när jag kollade runt att det var mycket billigare på annat håll. Snarare tvärtom.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tuuss

Medlem
hej vänner! om någon sitter sysslolös så kan den få i uppdrag att hjälpa en stackars övergiven nybliven förälder.
jag letade tidigare efter bonusresor i vår till mig och min familj med vår nyfödda. istället för babylycka och reseplanerande blev min partner förälskad i en tjej på jobbet och lämnade mig i graviditeten. jag har gått igenom ett helvete och ännu värre skulle det kännas om en voucher brann inne. jag har 2 x vouchers varav en som går ut inatt och vill istället nu boka en resa för min nya lilla familj+syster och systerson.

destination: ARN - ZANZIBAR
avresa: nån gång mellan 15 augusti - 6 november
reslängd: 10-15 dagar
resenärer: 2 x vuxna, 2 x barn (2-11 år), 1 x infant
poäng: 164k (jag är villig att köpa 46k poäng för att alla ska kunna åka business)

lyckas själv inte hitta något bra men har också amningshjärna + rookie på det här. bästa vore såklart en resa med ett stopp i ADD men ser mörkt ut att hitta businessplatser (har hittat på hemvägen men så fort jag ska boka är den borta). kan tänka mig upp till 2 stopp och layover (om det är i typ ADD där de bjuder på hotell) och om det är nice business (har aldrig flugit C förut). i värsta fall får jag köpa biljetter till oss alla i ekonomi på en flight med ett stopp i ADD.

om någon precis som jag sitter ensam ikväll och läser detta och har tid så är ni förevigt min HJÄLTE.

tack på förhand.
Tror det enklaste är att försöka hitta business till ADD och sen leta efter ekonomibiljetter mellan ADD och ZNZ alt om ni kan tänka er att kika på seychellerna eller mauritius också så ökar ju chanserna att hitta resa :)

Hittade dessa:
Utresa
22,23 sep
Business 4 pax OSL-IST-ADD
Hemresa
30/9 eller 3/10 eller 4/10
Business 4 pax ADD-IST-OSL
Så kan ni antingen försöka boka om OSL-IST & IST-OSL och lägga till ARN-IST + IST-ARN alt boka på ARN-OSL + OSL-ARN

Annars är det nog ekonomi som gäller. Hittade följande för 4 pers i ekonomi
ARN-FRA-ADD-ZNZ 18 sep
ZNZ-ADD-ARN 1 oktober
 

Lindypopp

Medlem
Haha @Johannes Winberg - en helt rimlig tanke. Jag vill dock inget hellre än att bada i havet med min fyraåring.

Tack ni som svarat. Flyg från ADD-ZNZ verkar gå på morgonen så om jag inte får tag på businessbiljetter på det flyg som går 21 på kvällen ARN-ADD så tror jag att det är bäst att satsa på en längre väntetid i IST på sen en/kväll. Annars får vi typ 8-10 timmar över natt i ADD och då utan att kunna få gratis hotell (iom att vi flyger in med TK och ut med ET).

Det får nog bli ZNZ ändå. Hustlande och jobbiga försäljare skrämmer mig inte och det väger upp att få lite mer av Afrika än bara en resort.

Förslaget om Oslo antar jag inte går att använda då jag har en voucher som går ut 31/1? Då kan jag väl inte boka om till ARN istället utan att den brinner inne?

Tack på förhand återigen.
 
Toppen