Senaste nytt

Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien?

Det blir ökad kapacitet av First class mellan Thailand och Japan med THAI.

Idag flygs TG660/661 och TG682/683 mellan Bangkok - Tokyo Haneda med Boeing 777-300ER som har inte First class kabin men det kommer att ersättas med Boeing 747-400 med First class kabin fr o m 2016-MAY-16.

Sträckan Bangkok - Osaka Kansai TG672/673 flygs med Boeing 787 som har inte First class kabin idag men det kommer att ersättas med Boeing 747-400 som har First class kabin fr o m 2016-MAR-27.
TG622/623 mellan Bangkok - Osaka Kansai flygs med Boeing 747 med First class kabin men de flygningarna kommer att ersättas med Airbus A380 (med First clas kabin) fr o m 2016-MAY-16.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

THAI S16 Preliminary Operation Changes as of 31JAN16 | Airline Route

Totalt 3 THAI flygningar mellan Bangkok - Tokyo och 2 THAI flygningar mellan Bangkok - Osaka med First class kabin dagligen fr o m 2016-MAY-16.

TG660/TG661 har varit planerad och gått med 744 ett bra tag. Det här är från min resa med TG661 den 23 december...

1533724_10153184011366227_2206953950711360479_n.jpg

Jag tittar just nu på en resa till Asien i First. Vår destination är Singapore, och just nu hittar jag bara Thai First. Jag är lite tveksam om det verkligen är värt att slänga ut poäng och skatter på att flyga Thai First, men det är kanske en annan diskussion ;). Det jag skulle fråga var vilket plan jag skall välja, 747 eller 380? Är det någon skillnad på First-delen på dessa två flyg för Thai?

Jag tittar just nu på en resa till Asien i First. Vår destination är Singapore, och just nu hittar jag bara Thai First. Jag är lite tveksam om det verkligen är värt att slänga ut poäng och skatter på att flyga Thai First, men det är kanske en annan diskussion ;). Det jag skulle fråga var vilket plan jag skall välja, 747 eller 380? Är det någon skillnad på First-delen på dessa två flyg för Thai?
Nu har jag inte koll på nuvarande status på Thais 747, men tidigare har de haft lite olika kabiner i first, har väl funnits nya och gamla. Fanns till och med 3 olika för ett år sedan. Personligen gillar jag A380 även om kabinen är relativt öppen
Huruvida det är värt poängen/pengarna är väl upp till var och en, helt klart finns det bättre värde för pengarna men Thai First är ju inte "dåligt" även om de långt ifrån är bäst på marknaden.
Personligen hade jag nog hellre testat Singapore C än Thai F, det beror dock på att jag redan testat Thai F och vill testa nytt. Singapore C är väl bland det bästa i business man kan åka.

Nu har jag inte koll på nuvarande status på Thais 747, men tidigare har de haft lite olika kabiner i first, har väl funnits nya och gamla. Fanns till och med 3 olika för ett år sedan. Personligen gillar jag A380 även om kabinen är relativt öppen
Huruvida det är värt poängen/pengarna är väl upp till var och en, helt klart finns det bättre värde för pengarna men Thai First är ju inte "dåligt" även om de långt ifrån är bäst på marknaden.
Personligen hade jag nog hellre testat Singapore C än Thai F, det beror dock på att jag redan testat Thai F och vill testa nytt. Singapore C är väl bland det bästa i business man kan åka.
Du har en poäng, jag är ju ingen van F-resenär, har bara testat Lufthansa och ANA. Det är väl "tyvärr" fel val av bolag att börja med om man inte vill bli besviken i framtiden ;).

Har kollat vidare på Thai och det ser ut som att det får bli Paris - Bangkok för att flyga 380. Är det någon som vet skillnaden i First på Thai på det som benämns 747 samt 747-400? Jag vill gärna undvika Paris och flyga över München istället.

Vad jag vet, så har THAI endast Boeing 747-400, inte -100, -200 eller -300.
Men jag vet inte om det finns flera versioner av First class på deras Boeing 747-400
Kan vara att de bara 747-400, men kollar jag på Uniteds hemsida så är det oftast 747 från München och 747-400 från Milano.

Får kanske bita i det sura äpplet och ta Paris (London känns så fel).

Jag vill gärna undvika Paris och flyga över München istället.

Jag håller med dig 100% här.

Tittar just nu på lite bonusresor till Thailand och har bland annat tittat funderat på att boka Paris - Bangkok i F med Thai i deras A380.
Vad är det med Paris som ni känner att man vill undvika?

Jag och tjejen har aldrig åkt F innan. Hur skulle ni göra, boka F med Thai från Paris eller kanske kika på SQ i C istället från tex Frankfurt?

Tittar just nu på lite bonusresor till Thailand och har bland annat tittat funderat på att boka Paris - Bangkok i F med Thai i deras A380.
Vad är det med Paris som ni känner att man vill undvika?

Jag och tjejen har aldrig åkt F innan. Hur skulle ni göra, boka F med Thai från Paris eller kanske kika på SQ i C istället från tex Frankfurt?

Jag undviker Paris pga Paris och Charles de Gaulle... :)

Toppen