Budgetresenär
Medlem
Jag ser 2 scenarier och jag förutsätter att destinationen är målet med resan och inte flygresan i sig:Vad är den allmänna åsikten, har man inte större chans att uppgradera en köpbiljett till businessclass vid checkin än att någonsin hitta en award i businessclass?Det är två helt olika saker imho. Det är lite som att fråga om du gillar att åka buss eller om du tycker bättre om äpplen.
A. Man dör om man behöver åka annat än businessclass. Personer i denna kategori bör boka en businessclassbiljett för pengar senast 2-3 månader innan avfärd om inga bonusbiljetter har hittats tills dess.
B. Man överlever att åka i ekonomi (eller varför inte plus?) men hade gärna lyxat till det på något prisvärt sätt, i synnerhet på nattflyg så man kan ligga och sova. Det faktum att man får bra Eurobonusintjäning (kom ihåg att många konkurrenter till SAS har sänkt injäningen till 25% eller t o m 0%) till ett relativt lågt pris (om man bokar i god till eller under en kampanj) är fördelar man får med på köpet.
Jag själv tillhör kategori B och hade jag inte hittat bonusbiljetter senast 3 månader innan avfärd hade jag köpt en billig köpbiljett istället och hoppats på uppgradering på nattsegmentet vid checkin (och kanske även testat plusgrade).
Last edited: