Senaste nytt

Boka om eurobonus resa efter resan påbörjats?

PontusBC

Medlem
Lägg ner och inse att du själv har ansvar för reglerna när du bokar!
Trevlig semester!
Oj, så SAS kan sitta och lova vad som helst i telefon när man bokar och det är mitt ansvar sedan att kontrollera om det sagt stämmer med deras interna regler på deras hemsida?
Det är klart det är alltid kundens fel. Noterat att du tycker så.
Nu tror jag att fick klarhet i varför vi vart erbjudna en annan biljett igår och det var nog pga orginalresan hem fick en justering i tidtabellen, men då har dom ju ursäkten att göra en ombokning och då undrar man ju varför inte boka om så att kunden blir nöjd? SAS tjänar väl varken mer eller mindre på att vi får välja något som göra oss glada?
 

TP12

Medlem
Oj, så SAS kan sitta och lova vad som helst i telefon när man bokar och det är mitt ansvar sedan att kontrollera om det sagt stämmer med deras interna regler på deras hemsida?
Det är klart det är alltid kundens fel. Noterat att du tycker så.
Nu tror jag att fick klarhet i varför vi vart erbjudna en annan biljett igår och det var nog pga orginalresan hem fick en justering i tidtabellen, men då har dom ju ursäkten att göra en ombokning och då undrar man ju varför inte boka om så att kunden blir nöjd? SAS tjänar väl varken mer eller mindre på att vi får välja något som göra oss glada?
Vet inte om det är lönt att stöta och blöta detta längre men har de "lovat vad som helst"? Enligt ditt första inlägg så sa de att du kan boka om senast 24 timmar innan avgång vilket stämmer, problemet är att du tolkade det som 24 timmar innan avgång för en flight i er resplan istället för 24 innan första flight.

Eller sa de explicit att du kunde boka om 24 timmar innan hemresan?
 
Stämmer men det är även att dom vill komma hem tidigare om möjligt och det har släppts en hel del ekonomibiljetter med tidigare datum och kortare restid. Men visst är det så att när vi bokade var vi ju medvetna om risken att det inte skulle släppas några nya mer passande platser. Så ur det perspektivet är det väl ok. Men jag kan ju tyvärr inte låta bli att bli besviken på hur SAS hanterar situationen som den nu är.

En möjlighet är att boka de biljetter du vill ha på hemresan (om det finns business) och avboka de biljetter du har i ekonomi. Du får du tillbaka skatterna på de flyg ni ej tar. Sedan sätta det på kontot "shit happends" och njuta av resterande del av semestern.
 

Tamas

Medlem
En möjlighet är att boka de biljetter du vill ha på hemresan (om det finns business) och avboka de biljetter du har i ekonomi. Du får du tillbaka skatterna på de flyg ni ej tar. Sedan sätta det på kontot "shit happends" och njuta av resterande del av semestern.
Egentligen om det hände en ändring på hemresan kan kanske helt och hållet avstå från resa och boka en enkel business hem då.

Intressant tråd och jag känner igen mig delvis i detta, att driva saker mot företag in i det sista. Och det är många här på forumet är van med, medveten konsument kan vi säga?

Men när T&C är svart och vitt emot vad man tycker och vill är det inte värt bråket.

Din fru o dotter är förmodligen gladare på semestern med en lugn man än en som är stressad och krigar mot vindkvarn.
 

PontusBC

Medlem
Egentligen om det hände en ändring på hemresan kan kanske helt och hållet avstå från resa och boka en enkel business hem då.

Intressant tråd och jag känner igen mig delvis i detta, att driva saker mot företag in i det sista. Och det är många här på forumet är van med, medveten konsument kan vi säga?

Men när T&C är svart och vitt emot vad man tycker och vill är det inte värt bråket.

Din fru o dotter är förmodligen gladare på semestern med en lugn man än en som är stressad och krigar mot vindkvarn.
Som tur är? så vet dom just nu bara att dom fick platser i business class på ett tidigare flyg med platser på rad 15. Ser nu att dom också var glada och ska åka i god tid så dom kan sitta i loungen en stund.
Känns jätte kul att behöva berätta för dom att SAS ångrade sig och tog tillbaka ombokningen...
 

eddo

Medlem
Håller med övriga, njut av semestern och finn dig i att du pratat med en lite otydlig agent men också att du själv inte kollat upp vad som gäller. Är det livsviktigt att kunna boka om en resa så ta för vana att kolla upp biljettreglerna noga i fortsättningen. Det är välkänt att man inte bör lita blint på vad SAS kundtjänst säger.

Släpp fighten, njut av semestern. Ingen har dött av att åka ekonomiklass så vitt jag vet. :)

Eller boka en enkel i Business som du fick tips om från någon ovanför.
 

PontusBC

Medlem
Håller med övriga, njut av semestern och finn dig i att du pratat med en lite otydlig agent men också att du själv inte kollat upp vad som gäller. Är det livsviktigt att kunna boka om en resa så ta för vana att kolla upp biljettreglerna noga i fortsättningen. Det är välkänt att man inte bör lita blint på vad SAS kundtjänst säger.

Släpp fighten, njut av semestern. Ingen har dött av att åka ekonomiklass så vitt jag vet. :)

Eller boka en enkel i Business som du fick tips om från någon ovanför
Tack för tipset att fråga om det går att avboka och boka en ny enkelresa pga schemaändringen. Kanske man har tur...
Men tänker ju inte ge upp, även om jag måste jobba också, då det inte är jag som är på semester utan fru o dotter. Av någon anledning vill man ju det bästa för deras del utan att besvära dom. Så just nu får dom vara ovetandes om problemen tills jag har ett definitivt svar på hur det slutar, vilket med hjälp av "rätt" personer på SAS eurobonus ska komma under dagen. Men som sagt jag hoppas fortfarande på ett bra resultat.
 

PontusBC

Medlem
Obs! Boka nytt först, avboka först efter biljettering av det nya…
Jag bad dom hjälpa till via telefon och nu fick jag en jätte hjälpsam person så vi får se vad som händer, återkommer när jag fått bekräftelse.
Förstår att det är bäst att boka först och sedan avboka men då krävs det att jag har 100k poäng liggandes på kontot vilket jag tyvärr är lite för kort med just nu. Vouchers har jag så det räcker och blir över men poängen saknas.
Alla god råd är givetvis välkomna då jag beviserligen antar saker som man inte borde anta.
 
Toppen