Gus
Medlem
Att ta sig till Rio över OS på awardbiljett kommer troligtvis inte bli lätt. Direktflyg från Europa är troligtvis bara att glömma. Flyg via USA ska vara ok routing (möjligt att de inte godkänner flyg via västkusten). Tror dock att det är svårt att hitta awards från USA till Rio, om du hittar något sådant nu så boka på direkten och gör ändringar sen om andra platser dyker upp. Azul tror jag inte du kan boka med, de är väl inte Star Alliance?
United flyger mellan Rio och Sao Paulo, kanske går att nyttja den flighten?
Som du säger ser det helt kört ut att åka via USA under augusti. Kanske att flyga Stockholm-Munich-Mexico City-Panama City-Rio skulle fungera?
Nä, Azul är tyvärr inte med i Star Alliance. Att man kan boka Azul på United.com beror nog på att United och Azul har codeshare överenskommelse och det har ju tyvärr inget med Eurobonus/SAS att göra. Nu fick jag upp en rutt med Avianca Brazil mellan Sao Paulo och Rio, de borde väl fungera?
Annars var det väldigt tunt med Star Alliance i Sydamerika ser jag (tyvärr inget alls mellan Buenos Aires och Rio). Hur har ni andra gjort när ni flugit till Rio? För det måste väl vara ganska poppis att flyga Award dit, helt underbar stad ju!!?
Grejen är att min bästa kompis är i Rio under OS och han har en biljett över till vissa grenar. Plus att de har boende fixat på Ipanema. Det verkar så pepp så att jag tom nästan skulle kunna tänka mig att åka business class ena vägen. *huh* Hemska tanke!
Last edited: