Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Grym routing! Jag måste alltså köpa en biljett mellan LHR-ARN eftersom man bara får flyga 4 sträckor med Eurobonus?

Singapore Airlines F kan bara bokas vissa sträckor va? Kan man se dessa på United.com?

Tack för rapport! Så av Thai, ANA, Air China och Asiana F kommer Air China längst ned på rankningen?
Ja det är korrekt. Du är tvungen att köpa antingen första eller sista segmentet!
ANA flyger ju även 2xdagligen till FRA om du är borta kortare tid än 14 dagar kan du pressa in en LH till och slöa runt i F loungerna istället.
12 timmar dagflight med ANA är dock en magnifik upplevelse.

Du kan söka SQ på expertflyer!

2. När Thai får mer pengar i kassan, eller när alla gamla plan är skrotade. Det som inträffar först.
...

Jag flyger F BKK-MUC i 747 i mars nästa år (fanns inga bonusplatser på BKK-FRA på A380) - hur ser man om man får nya eller gamla F och vad är det egentligen för skillnad?

Tack för rapport! Så av Thai, ANA, Air China och Asiana F kommer Air China längst ned på rankningen?
Jag skulle rent generellt ranka dem: ANA, Asiana, Thai, Air China.
Med det sagt finns det vissa val av rutt där tidpunkt och interiörstandard skulle göra prioriteringen annorlunda.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag flyger F BKK-MUC i 747 i mars nästa år (fanns inga bonusplatser på BKK-FRA på A380) - hur ser man om man får nya eller gamla F och vad är det egentligen för skillnad?
Om du tittar på seat mappen på din avgång är det 10 platser så är det den gamla och är det 9 platser så är det nya kabinen.
Utan att veta 100 % så tror jag att BKK-MUC "bara" flygs med nya kabinen.
Kommer själv att flyga båda kabinerna i början av aug.
THAI Flight Information

Någon som vet om man på något sätt kan få in en sträcka i F (helst Lufthansa) om man vill flyga till något av länderna från Stockholm: Kyrgyzstan, Mongolia, Tajikistan, Turkmenistan och Uzbekistan??

Någon som vet om man på något sätt kan få in en sträcka i F (helst Lufthansa) om man vill flyga till något av länderna från Stockholm: Kyrgyzstan, Mongolia, Tajikistan, Turkmenistan och Uzbekistan??
Det är bara Kazakhstan (Astana och Almaty) som har First class med Lufthansa.
Andra Star Alliance flygbolag som flyger till -stan (förutom Kazakhstan) har inte First class kabin på rutterna.

Jag har precis bokat resa genom Tokyo i november. Då kunde man inte flyga direkt med Lufthansa mellan FRA-NRT. Jag tog istället HND vilket funkar. Just nu har jag bokat ANA men hoppas på att kunna byta till Lufthansa F när det börjar närma sig.

Hur är hela din routing? Kan vara kul få lite inspiration.
4. ARN-FRA-ICN-TSE faller nog på back tracking, men ARN-FRA-TSE-ICN måste gå. Är du säker på att Asiana flyger själva, har sett att de har en del codeshare med Air Astana...
Det står "Operated By Asiana Airlines" så det borde ju vara lugnt!

Det är bara Kazakhstan (Astana och Almaty) som har First class med Lufthansa.
Andra Star Alliance flygbolag som flyger till -stan (förutom Kazakhstan) har inte First class kabin på rutterna.
Nä precis men jag tänkte om man typ kunde flyga Lufthansa first till Peking/Seoul/Tokyo/Dubai eller någon annanstans i Asien och sedan vidare med star Alliance i business till något av dessa länder?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen