Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Ni som kan detta.... Jag vet att awards i Lufthansa First från Frankfurt är svårfunna generellt och enbart bokningsbara två veckor innan men visst finns väl rutter med större chans än andra? Vad jag förstått är USA och New York och San Fran bl.a. svåra men finns det någon rutt som är lite större chans att det dyker upp awards?
@karho har gjort sammanställning om detta i en annan tråd. Han kan säkert ta fram den. :)

Ni som kan detta.... Jag vet att awards i Lufthansa First från Frankfurt är svårfunna generellt och enbart bokningsbara två veckor innan men visst finns väl rutter med större chans än andra? Vad jag förstått är USA och New York och San Fran bl.a. svåra men finns det någon rutt som är lite större chans att det dyker upp awards?
USA är relativt lätt, dock inte alla destinationer. Brukar finnas rätt bra med tillgänglighet till Chicago, Boston och Washington samt även NY vissa tider på året.
Övriga destinationer som är lätta är Tokyo Haneda samt Seoul. Det har även rapporterats att Rio, Sao Paulo och Buenos Aires ska vara lätt att hitta, där har jag själv dock inte sett stor tillgänglighet när jag letat.

oki tack tack! Tänker ju att jag ska boka LH Business till dit jag vill ha First senare men kom på att jag kan lika gärna försöka boka First med ANA från nånstans i Europa samma datum och sen pröva att få till LH ett par veckor innan. Det här handlar ju om resan nästan mer än målet så om det inte blir någon LH first så har man ju en bra backup med First till tokyo. Typ... eller tänker jag galet?

Och ska jag åka business så har jag förstått att jag ändå ska välja någon annan än LH...

@karho har gjort sammanställning om detta i en annan tråd. Han kan säkert ta fram den. :)

Hittar inte tråden, men letade upp en bild med sökresultat från tidiagre sökningar (tror det var dessa jag postade i tråden jag inte hittar). Obs att resultaten som visas är för två F biljetter, och att det inte endast är destination i USA som visas. Vissa trender går dock att se, som att Los Angeles känns rätt trångt.
Capture 2 F LH.PNG

Det var tillgänglighet nästan varje dag i ett tvåveckors spann då jag bokade min LH F till Tokyo nu i januari. Hong Kong däremot fanns det inte så mycket av. Kanske nån dag innan bara, då jag kollade.

Äh va fan. Känns ju som det bara är att boka in datumen i kalendern och ta ledigt så får vi se vart det blir... Nån First någonstans borde jag ju hitta.

Blir mer utmaning att övertyga min planerande hälft om att det är kul att inte veta vart man ska åka på semester :D

Satan vad det kostar med bränsletillägg btw... Ingen av de som inte har något tillägg som har en bra F?
Om du inte vill betala mycket för bränsletillägget. Välj ANA:s flygningar.

För mer info, kan du läsa den här tråden:
Jämförelse av summa av bränsletillägg+skatter för bonusresa Stockholm-Bangkok med SAS EuroBonuspoäng | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Swiss släpper väl inga F?
Du kan inte boka SWISS First class award med SAS EuroBonus poäng.
Det står i första inlägget på tråden: SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Jag rekommenderar dig att läsa ovannämnda tråden innan du ställer ytterligare frågor. :)

Hur är det med Singapore Airlines restriktioner av att ställa Första Klass biljetter till förfogande för icke KrisFlyer medlemmar, men medlemmar i annat Star Alliance program, fortfarande No Go på den?

Toppen