Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

@sunkan, det svider ordentligt att vara den som levererar dåliga nyheter i normala fall men särskilt när jag vet vad syfte med resan är för dig och den framtida Fru Sunkan... Men.... Lufthansa har inte First till Bangkok längre. Så för att få detta att funka måste du boka till en annan Lufthansa destination inom samma region (gissar jag), och sedan åka till BKK för att åka vidare om ni har segment kvar... Sorry!

Jag upptäckte det! Det ska ju uppenbarligen gå att få igenom min ursprungliga routing via ICN. Nackdelen med det är att det bara finns Asiana business från ICN till Syd. Även det här någon form av lyxproblem! @Senator vi får ses någon dag och spåna alternativ med hjälp av kreativ dryck :)! Bangkok i sig fyller ingen funktion för resan annat än som transit. Så roligast routing ARN-Nya Zealand är målsättningen! Är dock väldigt nöjd över att iaf säkrat resan i F!

/Christian

Jeg synes det er en tæt på optimal booking du har fået @sunkan! Selvfølgelig vil man prøve flere forskellige selskaber og Asiana leverer da også rigtig god service.

Et forslag hvis du vil klemme Lufthansa First ind, kig på Singapore som transitpunkt mellem Europa og Asien. Singapore Airlines har efter min bedste overbevisning et af de bedste business class produkter i Star Alliance og hvis jeg skulle "ofre" first for business, skulle det kun være for Singapore Airlines.

Jag upptäckte det! Det ska ju uppenbarligen gå att få igenom min ursprungliga routing via ICN. Nackdelen med det är att det bara finns Asiana business från ICN till Syd. Även det här någon form av lyxproblem! @Senator vi får ses någon dag och spåna alternativ med hjälp av kreativ dryck :)! Bangkok i sig fyller ingen funktion för resan annat än som transit. Så roligast routing ARN-Nya Zealand är målsättningen! Är dock väldigt nöjd över att iaf säkrat resan i F!
Det kan vara supersvårt att få First class award på denna rutt men Stockholm-Frankfurt-San Francisco/Los Angeles-Sydney bör vara giltig routing med Lufthansa och/eller United First class.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hoppsan. Grabbresan Luleå - San Francisco den 18:e blev helt plötsligt något helt annat. Jag hittade tillgänglighet med Lufthansa First mellan München och Washington D.C. på A330 och vidare till San Francisco med United samma kväll, och Tallinn sydde precis ihop bokningen.
För att få det att funka krävdes visserligen economy mellan Stockholm och München, men vi får i alla fall tre-fyra timmar i FCL före flygningen.

Extrakostnad mot SAS Business: Totalt runt 3 000 kronor och 50 000 poäng till. För en grej som kanske inträffar en gång i livet känns det lätt värt kostnaden. Tre flaskor Laurent Perrier Grand Siecle, så är vi ju ikapp. Kaviaren skriver jag av mot poängen...

Liten återkoppling på tidigare inlägg: Tänker fortsätta hålla ögonen på om det skulle råka öppna upp några platser på direktflyget Munchen - San Francisco. Att slippa United inrikes och flyga raka vägen hade så klart varit ännu festligare.
Tidsmässigt fungerar det utmärkt att byta till LH458, de går inom fem minuter från varandra. Månntro om ev. loungedrake på FCL kan tänka sig att göra en smidig liten överflyttning...

Byte och sen 5,5 timme i UA Domestic First, vetefn om jag hade gjort det om det var garanterat med SAS nya kabin.
(SAS nuvarande kabin däremot är jämförbar med UA Domestic First)

Nej, men på 340-300 är det ju garanterat gamla kabinen än så länge. Eller? Det är väl 330:in som flyger på främst New York som är uppgraderad.

Det var bara lite filosoferande om en hypotetisk situation :)

F.ö. verkar det vara relativt lätt att hitta t/r med Lufty i 1:a klass till: Rio, Denver, Detroit och Tokyo.

Toppen