Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Känns ju som att det borde gå att licensiera en lösning, tex som United eller ANA. Men det faller väl på integration med befintliga system.

Vad bokade du då? eller är det hemligt ;)
Inte alls :) Min sambo är informerad och resan är vår bröllopsresa!

Jag bokade F till Nya Zealand med Thai. ARN-FRA-BKK-SYD-CHC och hem från Sydney samma sträckning. Tanken är att lägga till en separat biljett Auckland-Rarotonga-Sydney och spendera en dryg vecka på Nya Zealand och ca 1 vecka på Cook-öarna :)

Min plan var att boka utresan med Asiana via Seoul och sen förhoppningsvis byta ut FRA-ICN till en Lufthansa flight två veckor innan avfärd. Det blev tydligen problem med för många zoner med utresa via Seoul och hemresa via Bangkok. Får se om det dyker upp något mer spännande än Thai F men det känns ju ändå helt ok tillsvidare!

/Christian

Min plan var att boka utresan med Asiana via Seoul och sen förhoppningsvis byta ut FRA-ICN till en Lufthansa flight två veckor innan avfärd. Det blev tydligen problem med för många zoner med utresa via Seoul och hemresa via Bangkok. Får se om det dyker upp något mer spännande än Thai F men det känns ju ändå helt ok tillsvidare!

/Christian

Helt rätt, stötte på samma problem när jag ville boka denna routing: ARN-FRA-ICN-HKG-BKK-SIN-NRT-CDG-ARN. Just att jag gör ett stopp i både HKG och SIN gör att jag flyger inom samma zon fler gånger än tillåtet. Då stack poängpriset i taket. Man får enbart göra ett stopp i en zon på väg till en annan zon.

Med andra ord kan du inte flyga via ICN (far east asia) och BKK (south asia) då dessa går som 2 olika zoner på din resa mellan Europa och Ocianien.

Tror jag fått det rätt, rätta mig om jag fel någon :)

• Gilla
Reactions: fcx
Helt rätt, stötte på samma problem när jag ville boka denna routing: ARN-FRA-ICN-HKG-BKK-SIN-NRT-CDG-ARN. Just att jag gör ett stopp i både HKG och SIN gör att jag flyger inom samma zon fler gånger än tillåtet. Då stack poängpriset i taket. Man får enbart göra ett stopp i en zon på väg till en annan zon.

Med andra ord kan du inte flyga via ICN (far east asia) och BKK (south asia) då dessa går som 2 olika zoner på din resa mellan Europa och Ocianien.

Tror jag fått det rätt, rätta mig om jag fel någon :)
Ja, det är riktigt.
Du får byta i tredje zon max en gång
Du kan byta i olika tredje zoner på utresa och på hemresa
(t ex Europa-Australien award: Köpenhamn-Tokyo-Sydney // Sydney-Bangkok-Köpenhamn)

Toppen