Gjorde inte ryktet gällande att detta skulle ske i år "någon gång"?
Det går ett rykte om det ja, i första skedet ska man kunna använda sin voucher på SAS hemsida för SK-flighter (efter årskiftet var det sagt)
Gjorde inte ryktet gällande att detta skulle ske i år "någon gång"?
Ja, nu minns jag att det bara skulle omfatta SK-flighter...Det går ett rykte om det ja, i första skedet ska man kunna använda sin voucher på SAS hemsida för SK-flighter (efter årskiftet var det sagt)
Vad är det för giltighetstid på 2-4-1 vouchern numera? 24mån från datum man går >150k spend?
Vad är det för giltighetstid på 2-4-1 vouchern numera? 24mån från datum man går >150k spend?
Jag bokade precis min första 2-4-1 med de nya reglerna. Fick vouchern i november förra året och reser iväg den 8 december i år och landar åter på Arlanda på nyårsafton
/Christian
Inte allsVad bokade du då? eller är det hemligt![]()
Min plan var att boka utresan med Asiana via Seoul och sen förhoppningsvis byta ut FRA-ICN till en Lufthansa flight två veckor innan avfärd. Det blev tydligen problem med för många zoner med utresa via Seoul och hemresa via Bangkok. Får se om det dyker upp något mer spännande än Thai F men det känns ju ändå helt ok tillsvidare!
/Christian
Ja, det är riktigt.Helt rätt, stötte på samma problem när jag ville boka denna routing: ARN-FRA-ICN-HKG-BKK-SIN-NRT-CDG-ARN. Just att jag gör ett stopp i både HKG och SIN gör att jag flyger inom samma zon fler gånger än tillåtet. Då stack poängpriset i taket. Man får enbart göra ett stopp i en zon på väg till en annan zon.
Med andra ord kan du inte flyga via ICN (far east asia) och BKK (south asia) då dessa går som 2 olika zoner på din resa mellan Europa och Ocianien.
Tror jag fått det rätt, rätta mig om jag fel någon![]()