Senaste nytt

Boka First Class i SkyTeam med Eurobonuspoäng

erik2000

Medlem
Ny här på forumet, så feel free att flytta tråden till rätt del av forumet eller moderera på annat vis.

I dagens AMA på SAS Instagram nämndes för första gången (vad jag vet) att man kommer att kunna boka First Class med SkyTeam för EB-poäng.
China Eastern, Saudia och Garuda Indonesia.

Det är en story på deras Instagram, så den kommer bara i skrivande stund vara synlig i 23h till men jag har en skärminspelning om det skulle intressera någon.

Ändå lite spännande produkter som öppnas upp här nu.
Tankar?

Inga av dessa är väl något folk hoppar jämfota av nu initialt.
Även om dessa flygbolag har First så måste det ju också finnas tillgängligt som Awards, och där får man ju se vad som händer och vad eurobonus får access till.

Just First bokningar är något som högst troligt kommer bli mycket "sämre" efter bytet av allians.

Ny här på forumet, så feel free att flytta tråden till rätt del av forumet eller moderera på annat vis.

I dagens AMA på SAS Instagram nämndes för första gången (vad jag vet) att man kommer att kunna boka First Class med SkyTeam för EB-poäng.
China Eastern, Saudia och Garuda Indonesia.

Det är en story på deras Instagram, så den kommer bara i skrivande stund vara synlig i 23h till men jag har en skärminspelning om det skulle intressera någon.

Ändå lite spännande produkter som öppnas upp här nu.
Tankar?
Verkar som det finns ett avtal för att boka first med just dessa tre bolag. Bättre än inget!

China Eastern har 6 F-platser i sina plan, Saudia hela 12 F-platser och Garuda har 8 F-platser. Vet dock inte hur många plan respektive bolag har som är utrustade med F. Saudia har exempelvis 37 stycken 777or men enbart en av subversionerna har F så kanske 4 plan. Kommer nog inte finnas otroligt mycket tillgång till F som awards men vad vet jag?

China Eastern och Garuda är jag intresserad av att testa! ...I väntan på Korean som är högst på önskelistan.

Mellan vilka destinationer flyger Garuda med F? Ser ut som om det "bara" är Tokyo (både Haneda och Narita) baserat på deras sida där man kan beställa tilläggstjänster men sidan verkar inte heller helt uppdaterad.

Garuda F ska tydligen vara på samma nivå som LH F. Jag har aldrig provat endera.

Mellan vilka destinationer flyger Garuda med F? Ser ut som om det "bara" är Tokyo (både Haneda och Narita) baserat på deras sida där man kan beställa tilläggstjänster men sidan verkar inte heller helt uppdaterad.

Jag läste de flyger F från Amsterdam men har inte kollat närmre.

Toppen