Senaste nytt

Boka First Class i SkyTeam med Eurobonuspoäng

Garuda F ska tydligen vara på samma nivå som LH F. Jag har aldrig provat endera.

Jag läste de flyger F från Amsterdam men har inte kollat närmre.
Just Lufthansas F är below average om man bortser från markservicen. Presentationen är väldigt svag och maten är medioker (inget wow),vilket även gäller för deras business class. Det enda riktigt positiva med Lufthansa är deras goda tillgänglighet.

China Eastern har 6 F-platser i sina plan, Saudia hela 12 F-platser och Garuda har 8 F-platser. Vet dock inte hur många plan respektive bolag har som är utrustade med F. Saudia har exempelvis 37 stycken 777or men enbart en av subversionerna har F så kanske 4 plan. Kommer nog inte finnas otroligt mycket tillgång till F som awards men vad vet jag?
Garuda har 2 kärror med F som går till och från AMS. Verkaeör rätt lovande inklusive bra markservice. Vi får hoppas på god tillgänglighet.

Jag kan se en maskin (PK-GIF) som flugit fram och tillbaka till AMS de senaste veckorna: GA89 som verkar beflygas lördagar och måndagar. Övriga tider trafikerar den Denpasar, Bali. Men det borde vara en maskin till.

1000001865.png

Tänkte läsa lite om vad man kan förvänta sig av First med Garuda. Känns lite tveksamt om man kan lita på att infon på deras hemsida är aktuell? :rolleyes:

Saudia verkar vara dött. Finns endast flyg med First till London, Paris, Washington, Los Angeles och New York från Riyadh och Jeddah. Fast det sker en omväxling där Jeddah ska agera som hub framöver och Riyadh ska husera nya bolaget.

Egentligen kanske diskussionen om Garuda flyttas till en egen tråd... Men som jag kan se det i FR24 har Garuda 10 stycken 777-or. PK-GIA till PK-GIK med undantag för PK-GIB. Av dessa har 5 inte någon flygning den senaste veckan. 1 av dem flyger fram och tillbaka till DOH och en av dem flyger till AMS två gånger i veckan och i övrigt till DPS. De andra tre maskinerna verkar framförallt flyga fram och tillbaka till Saudiarabien (Hajj?)

Mina (kanske bristfälliga) undersökningar indikerar på att enbart PK-GIF har F-kabinen i behåll och således kan denna fantastiska förmån att flyga F med Garuda för närvarande vara begränsad till två flygningar i veckan till Amsterdam samt några flygningar i veckan mellan Jakarta och Denpasar. En flygning som verkar vara cirka 90 minuter.

Möjligheten finns alltså att flyga Garuda F men jag tror man heller inte skall bli alltför chockad om ett sent flygplansbyte gör att F-kabinen helt plötsligt försvinner upp i tomma luften.

Utbudet med Saudia tycker jag känns mångfalt större :)

P.S. Utbudet mellan Jakarta och Saudiarabien är minst sagt imponerande, främst till Jeddah dit det verkar (i alla fall just nu) gå mellan 5 och 10 widebodies per dag från framförallt Garuda och Saudia.

Toppen