Är nog bara en av orsakerna varför jag personligen inte kommer flyga med Saudia.Visst, utbudet med Saudia kanske kommer att vara bättre än Garuda. Men är det bara jag som känner mig måttligt sugen på att bränna poäng på en First utan att ens kunna få ett glas champagne? Kanske är trångsynt men så känner jag.
Av rent intresse vad är de andra orsakerna?Är nog bara en av orsakerna varför jag personligen inte kommer flyga med Saudia.
Av rent intresse vad är de andra orsakerna?
Exakt så.Statligt flygbolag med blod på sina vingar. Saudiarabien är en diktatur med ett synnerligen stort underskott på demokrati. Googla på Saudiarabien och mänskliga rättigheter så har du att läsa en stund.
Ja det är ett sätt att se på det hela. Antar att du även bojkottar Turkish och andra diverse kinesiska bolag. Svårt att dra gränser då vi är beroende av varann i världen. Vissa väljer att inte ens köpa saker som är tillverkade i Kina medans andra gör det omedvetet.Statligt flygbolag med blod på sina vingar. Saudiarabien är en diktatur med ett synnerligen stort underskott på demokrati. Googla på Saudiarabien och mänskliga rättigheter så har du att läsa en stund.
Ja det är ett sätt att se på det hela. Antar att du även bojkottar Turkish och andra diverse kinesiska bolag. Svårt att dra gränser då vi är beroende av varann i världen. Vissa väljer att inte ens köpa saker som är tillverkade i Kina medans andra gör det omedvetet.
Är dock lättare att undvika nationella flygbolag eller besök till de värsta bovarna, än att undvika alla produkter med koppling till ett land som Kina. Ska man till exempel till Sydostasien så finns många alternativ på flygbolag, man behöver inte flyga nåt skurkstatsbingo bara för att komma fram.Ja det är ett sätt att se på det hela. Antar att du även bojkottar Turkish och andra diverse kinesiska bolag. Svårt att dra gränser då vi är beroende av varann i världen. Vissa väljer att inte ens köpa saker som är tillverkade i Kina medans andra gör det omedvetet.
Man kan ju dra sin gräns olika. Den förmodligen vanligaste bedömningen av länders grad av demokrati är Freedom House Index som använder en skala 0-100, som byggs upp av 25 olika faktorer. (En annan är Economist Intelligence Unit.)Ja det är ett sätt att se på det hela. Antar att du även bojkottar Turkish och andra diverse kinesiska bolag. Svårt att dra gränser då vi är beroende av varann i världen. Vissa väljer att inte ens köpa saker som är tillverkade i Kina medans andra gör det omedvetet.