Senaste nytt

Boka en bonusresa med upp till 50% poängrabatt (boka 26/11-2/12 2018)

Jag kan inte annat än skratta åt den här typen av kampanjer :)
Hade 2 bonusresor bokade UME-GOT i januari och maj.
Nu är dessa 2 avbokade och nya resor samma dagar och avgångar bokade - och vips har jag 10.000 p mer på kontot. :D
Vad har dessa 2 ombokningar kostat SAS ? Avbokningar, bokningar och återbetalning av skatter m.m är knappast gratis för SAS att hantera.
Hade det inte varit enklare om SAS automatiskt scannat igenom alla bonusresor med avgång under 7/1-31/5 och återbetalat poängen som rabatten ger ?
Eller - kanske lite mer logik så att man inte kan boka exakt samma resa man nyss avbokat och få rabatt. Det här är ju som gjort för att missbrukas....

/ TT

Jag kan inte annat än skratta åt den här typen av kampanjer :)
Hade 2 bonusresor bokade UME-GOT i januari och maj.
Nu är dessa 2 avbokade och nya resor samma dagar och avgångar bokade - och vips har jag 10.000 p mer på kontot. :D
Vad har dessa 2 ombokningar kostat SAS ? Avbokningar, bokningar och återbetalning av skatter m.m är knappast gratis för SAS att hantera.
Hade det inte varit enklare om SAS automatiskt scannat igenom alla bonusresor med avgång under 7/1-31/5 och återbetalat poängen som rabatten ger ?
Eller - kanske lite mer logik så att man inte kan boka exakt samma resa man nyss avbokat och få rabatt. Det här är ju som gjort för att missbrukas....

/ TT
Du ska nog inte underskatta det fakutm att 99% troligtvis inte har en aning om att man kan avboka och boka om på nytt med denna rabatt som är nu. På det stora hela sparar nog SAS pengar på att låta de som har koll på detta göra det men att låta övriga leva i okunskap. Att utan "motprestation" bara ge ut massa bonuspoäng låter inte direkt smart enligt mig.

Har en befintlig bokning till Hong Kong i Business. Visst bör man rimligtvis få det nya lägre priset om man gör en ändring på bokningen, exempelvis bokar om till ett tidigare flyg ARN-CPH?
Ja, jag fick det vid ombokning av en resa till USA fast jag bokade om till direkt istället för via OSL men det bör inte spela någon roll så länge biljetten biljetteras om.

kanske lite mer logik så att man inte kan boka exakt samma resa man nyss avbokat och få rabatt. Det här är ju som gjort för att missbrukas....
Precis, men jag hade inte vågat avboka en bonusresa och räknat med att platserna återförs som tillgängliga direkt för att boka om exakt samma resa. Det går givetvis om du ser att det finns platser innan du avbokar.

Du ska nog inte underskatta det fakutm att 99% troligtvis inte har en aning om att man kan avboka och boka om på nytt med denna rabatt som är nu. På det stora hela sparar nog SAS pengar på att låta de som har koll på detta göra det men att låta övriga leva i okunskap. Att utan "motprestation" bara ge ut massa bonuspoäng låter inte direkt smart enligt mig.
Ja, de anser väl inte att det är värt att åtgärda systemmässigt. Det blir samma åt andra hållet om du tvingas boka om efter rabatten slutat gälla.

Precis, men jag hade inte vågat avboka en bonusresa och räknat med att platserna återförs som tillgängliga direkt för att boka om exakt samma resa. Det går givetvis om du ser att det finns platser innan du avbokar.

Man får ju hoppas på att ingen har torskat på detta ännu.

/ TT
Som så många andra gånger så tror jag att de som agerar som oss här på BC är en mycket liten minoritet. Den stora massan av de som bokat en bonusresa tror jag inte ens reflekterar över möjligheten att avboka en befintlig bokning och boka igen. Om detta skulle gå per automatik skulle kostnaden för SAS bli mycket större.

Det gäller alltså inte för open jaw till USA? Jag har en resa ARN-CPH-MIA//IAD-CPH-ARN men det verkar inte bli några poäng tillbaka på den resan när jag försöker omboka.
Har du ställt frågan till sas? Det kanske måste göras manuellt när det är open jaw.

Alternativt att det står något i terms om att det måste vara t/r? Jag har inte kikat.

Toppen