Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Exakt hur gör man en likvidrapport hos degiro? Jag mailade in en screenshot av mitt innehav till dem men fick följande svar:
Dear Sir,

Thank you for your document.
Unfortunately, this document is not enough.
Could you please send us a document provided by your bank which mentions that your shares are registered with AccorHotels?
Effectively, if your shares are not registered with AccorHotels, you need to own 50 shares (in bearer form) to apply to the Shareholder Club.

Ah just ja, det heter transaktionsrapport hos Degiro. Gå till Portfölj / Transaktioner. Välj ett datumspann som täcker tiden för aktieköpet. Skriv ACCOR som produkt om fler aktier har köpts samma dag. Använd PDF-knappen för att ta ut en rapoort för transaktionen.

Det tillsammans med en skärmdump ifrån Portföljsidan där både ACCOR aktieinnehav och raden högst upp med mitt namn syns räckte för att de skulle godkänna innehavet. Det finns även en rapport över innehav som man kan skapa, men tyvärr saknas uppgifter där om vem som äger portföljen.

Jag vet inte vad jag gör för fel jämfört med er andra men de verkar inte acceptera det jag skriver och bifogar.

Så här lät det senaste svaret:
I understand that your share is registered to you. But in order to apply to the AccorHotels shareholder Club you need to own at least 50 shares in bearer form or 1 share, registered with AccorHotels and kept by a financial intermediary of your choice.

In the present case, you need to own 50 shares in order to apply to the Shareholder Club.

Eftersom jag själv inte förstår om jag har en bearer form share eller ej, så har jag lite svårt att argumentera för min sak :D
Någon som har ett rakt svar på om det är bearer form eller ej?

Jag har hittills bifogat skärmdumpar från Degiro, dock inte transaktionrapporten som @simeo skriver om (synd att ens namn inte står på den). Vill inte spamma dem med fel uppgifter p.g.a. min egen okunskap...

Klart intressant att följa utvecklingen även om jag håller med @Johan Hbg om att det enklaste vore att köpa 50st.

Om jag har en kapitalförsäkring eller ISK hos t ex Avanza/Nordnet och köper aktierna via denna så står juh inte dessa aktier på mig, utan på Avanza/Nordnet. Jag måste alltså ha en vanlig aktiedepå/VP-konto för att aktier ska registreras på mig (dvs mitt namn dyker upp i ägarlängden) och för att jag ska ta del av utskick, inbjudningar till bolagsstämmor, röstlängder osv.

Antar att det är en vanlig depå ni har startat hos Degiro, eller har de även ISK/Kapitalförsäkring?

Enligt Accors svar så verkar det som att det finns ytterligare nån variant i Frankrike där en då låter ens aktier stå med Accor som ägare (vilket jag gissar betyder att de tar över röster etc och som tack då låter en vara med i Shareholders Club?). Både intressant och så pass förvirrande (för alla parter) att vissa slinker med av bara farten :)

Är det någon som skulle vilja ta sig tid att göra en liten guide hur man gör nu i Februari 2015 så man slipper läsa igenom 700 inlägg ? :)

1: Skapa depå hos Degiro?

Toppen