Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

När man väl lyckas få den registrerade på societe general och i framtiden vill sälja/ flytta tillbaka till avanza, eventuella kostnader då? Å andra sidan 1 aktie med courtage är ju ungefär som när man köper ett läppstift och en mascara, inget man funderar vidare på. Det är ju förmånen som platinum vi alla är ute efter här?
Får väl kika hur det fungerar från den italienska bankvärlden när man nu är boende här.

Miramax borde väl ha info då han tidigare skrev han blev platinum med 1 aktie. Om det räckte med skärmdumpar eller regga hos societe general som de skriver på hemsidan.

Det verkar minst sagt förvirrande när man läser instruktionerna på Accorsidan :confused: Jag gjorde så här då jag har en aktiedepå i Danske Bank. Via den köpte jag 10 aktier i Accor. Jag kunde ha nöjt mig med en aktie men då courtaget var ganska högt, så det kändes "bättre" att köpa 10 istället. Sedan tillämpade jag den välkända "hängslen & livremsprincipen". Jag mailade en skärmdump till comfi@accor.com på min depå där mitt namn och innehavet av Accoraktier syntes och bifogade även en skärmdump på mitt LeClub-kontoutdrag. Skrev även några rader om att jag nu blivit aktieägare och att jag ville bli medlem i Shareholders Club. Sedan fyllde jag i formuläret på Subscribe to the Shareholders' Club och skickade iväg det. Fyra dagar senare var min status uppdaterad till Platinum. Ingen feedback eller frågor från Accor.

Dessvärre vet jag inte hur Avanza registrerar aktier, men jag antar att de måste ha någon form av depå för varje person, där innehavet av olika aktier framgår?

Nu blir det dags för mig också att skaffa en Accor aktie för min statusmatch gick inte genom.

Jag undrar bara hur dyrt det blir totalt att skaffa den, behålla den samt transaktionskostnaderna. Total cost of ownership...

Copypastar även här svaret från Accor rep på flyertalk som jag frågade om statusmatch möjlighet

"
Dear FFlash,
Unfortunately Accor cannot provide an equivalent status to a member who has no received the appropriate points.
However many offers and promotions could help you get up to the platinum status quickly if you would like to continue to stay with Accor on future visits.
If you need any further information do not hesitate to get in touch.
Best,"

Toppen