Jag har nu chansat att köpa EN accor via frankfurt-börsen (billigare courtage). Återkommer med hur det gick!
Gjorde precis samma sak, courtage låg på €20 att jfr med Paris där kostnaden hade landat på strax över 700 kr.
Jag har nu chansat att köpa EN accor via frankfurt-börsen (billigare courtage). Återkommer med hur det gick!
Har gjort samma men förstår inte hur jag registrerar min singelaktie?Gjorde precis samma sak, courtage låg på €20 att jfr med Paris där kostnaden hade landat på strax över 700 kr.
Har gjort samma men förstår inte hur jag registrerar min singelaktie?
Men då hade du 50 st?Har man aktien i en depå i sitt eget namn är det bara att följa anvisningarna i länken som finns i post #453. Jag skickade in en skärmdump av mitt depåinnehav comfi@accor.com.
Nej, jag hade 10 st.Men då hade du 50 st?
Ok, jag tycks vara korkad o inte förstå något. Kan liksom inte hitta något sätt att registrera min enda aktie. Det med skärmdump är ju om man har innehav på minst 50 aktier? Det enda man får är ju en adress till societe general med snigelpost?Nej, jag hade 10 st.
Jag köpte en aktie via avanza från Frankfurtbörsen via tfn. Courtage var då 20 eur. Men det är nu jag liksom sitter fast. Ska prova mejla avanza o se om de kan hjälpa mig.Med en aktie skall den väl föras över till societe general, skall man kontakte dem innan för att öppna ett konto hos dem.... Frågade seb om köp av en via frankfurtbörsen, men ingen erfarenhet av detta, så jag la ner. Kollade avanza, helt nytt för min del samt saxobank och danske bank.
Agehall, kan du beskriva hur du köpte på avanza? Via vilken börs då en del kör på Paris med högt courtage andra på Frankfurt. Är helt grön på detta och tacksam för alla tips.
Kristerj, blev du platinum på det sättet med 10 st eller har du fått dessa reggade på societe general?
Fritt och PM:a om ni har vägledning ni inte vill lägga upp här![]()