Senaste nytt

Billhop eller Betalo?

Blir tokig på detta. Kommer bli massa påminelseavgifter nu och pinsamt inför min BRF i Sthlm också att var sen. Riktigt irriterad nu...

Som sagt, känns som att det är Curve som krånglar.

Jag betalar cirka 8-9 fakturor i månaden via Billhop och har aldrig haft problem. Alltid Amex som kort.

Låter väldigt konstigt, kan det ha något med Curve att göra?
Jag har betalat alla mina räkningar via Billhop sedan mer än 2 år tillbaka, inte en enda gång har det krånglat för mig i alla fall! Senaste betalning var bara några dagar sedan och jag betalar alltid med Amex. (då det inte är dubbla poäng med MC förstås!)
+1. Billhop har aldrig fallerat för mig, men då använder jag Amex direkt hos Billhop!

Tog en värvningslänk för att testa Curve med Billhop och nu börjar påminnelserna hagla in. Befinner mig utomlands men fick mail från en av dem och kollade några till nu. Fyra av fem är obetalda hittills trots att räkningarna står som betalda hos dem och beloppet draget av Amex på dessa fyra! Verkar väldigt oseriöst :mad:

Har de något nummer man kan ringa?

Något liknande hände mig för några veckor sen. Hade fått mejl i spamkorgen om att betalningen misslyckats.

Lugnare nu. Talat med Billhop och fått kvitteringar på betalningarna som jag håller på att maila in till de berörda mottagarna. Det kan tydligen bli så ibland om Billhop står som avsändare. I ett fall hade redan nästa räkning kommit så hade fel där. Jag har tidigare betalat till dem från Betalo utan att råka ut för detta så konstigt men blir väl löst nu. De var betalda i god tid med förfall för ca en vecka sedan.

Har använt Betalo 1-2 år på webben och det har fungerat klockrent. Men sedan några veckor tillbaka måste man betala via appen. Jag lyckas inte ange önskat betalningsdatum på appen. Det kommer heller inga kvitton till mejlen längre.
Så på trådskaparens fråga så är svaret Billhop i fortsättningen för min del.

Kanske är det jag som har missat något i appen. Så då har Betalo tappat en kund för att de är otydliga.

Jag fick faktiskt förtroende för Billhop nu som kund då de svarade direkt samt mailade över detaljerade kvitteringar omedelbart. Mycket bra!

Jag kommer använda dem även denna månad men i god tid samt kolla upp om betalningarna nått mottagaren innan förfall. Blir bra avkastning dubbla poänghelgen med MC/Curve/TW nu och lätt värt avgiften!

Last edited:
Har använt Betalo 1-2 år på webben och det har fungerat klockrent. Men sedan några veckor tillbaka måste man betala via appen. Jag lyckas inte ange önskat betalningsdatum på appen. Det kommer heller inga kvitton till mejlen längre.
Så på trådskaparens fråga så är svaret Billhop i fortsättningen för min del.

Kanske är det jag som har missat något i appen. Så då har Betalo tappat en kund för att de är otydliga.
Det går inte att schemalägga utan allt är omedelbar betalning, kvittenser finns bara i appen.

Den krångligare copy-and-paste i mobil, samt att schemaläggning saknas gör att jag använder Billhop mer sedan knappt en månad tillbaka

Toppen