Senaste nytt

Billhop eller Betalo?

Jag ska precis börja betala lite räkningar med billhop. Hur gör ni när ni betalat med AMEX? Betalar ni direkt in samma summa på amex för att "nollställa" kortet eller väntar ni in räkningen som kommer x antal veckor senare?
MVH/Hans
Det beror på hur snabbt du behöver frigöra köputrymme. Säg att du betalt massa räkningar via AmEx som du skulle betalt via bankgiro annars. Har du fyllt ditt köputrymme på AmEx (nått kreditgränsen) men har mer verkligt köputymme (cash på kontot) och köpbehov, så är det lika bra att betala AmEx direkt så att du kan fylla det på nytt, etc, etc...

Vissa perioder får du kanske betala av AmEx ett par-tre gånger i månaden, medans andra rullar på enligt faktura. Sålänge du ska spendera pengar är det lika bra att få poäng. :)

Menar du inte att betala en vanlig faktura med amex? det går självklart bra!
Men att betala själva fakturan från Amex med Billhop/Betalo har varit spärrat flera år, gick det trots det så måste det ha varit en bugg.

Ni har givetvis helt rätt, och jag lovar att aldrig igen svara på inlägg för tidigt på morgonen innan hjärnan är med. Sorry.

Tog en värvningslänk för att testa Curve med Billhop och nu börjar påminnelserna hagla in. Befinner mig utomlands men fick mail från en av dem och kollade några till nu. Fyra av fem är obetalda hittills trots att räkningarna står som betalda hos dem och beloppet draget av Amex på dessa fyra! Verkar väldigt oseriöst :mad:

Har de något nummer man kan ringa?

Tog en värvningslänk för att testa Curve med Billhop och nu börjar påminnelserna hagla in. Befinner mig utomlands men fick mail från en av dem och kollade några till nu. Fyra av fem är obetalda hittills trots att räkningarna står som betalda hos dem och beloppet draget av Amex på dessa fyra! Verkar väldigt oseriöst :mad:

Min senaste inbetalning med billhop från amexkort gick igenom (slutet av februari).

08-41058540 enligt deras sida.

Låter väldigt konstigt, kan det ha något med Curve att göra?
Jag har betalat alla mina räkningar via Billhop sedan mer än 2 år tillbaka, inte en enda gång har det krånglat för mig i alla fall! Senaste betalning var bara några dagar sedan och jag betalar alltid med Amex. (då det inte är dubbla poäng med MC förstås!)

Låter väldigt konstigt, kan det ha något med Curve att göra?
Jag har betalat alla mina räkningar via Billhop sedan mer än 2 år tillbaka, inte en enda gång har det krånglat för mig i alla fall! Senaste betalning var bara några dagar sedan och jag betalar alltid med Amex. (då det inte är dubbla poäng med MC förstås!)
+1

Blir tokig på detta. Kommer bli massa påminelseavgifter nu och pinsamt inför min BRF i Sthlm också att var sen. Riktigt irriterad nu...

Toppen