Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

Det är inte alls godtyckligt. Betalningar via Betalo/Billhop räknas som helt vanliga köp, förutom för SEBs kort där SAS Eurobonus Mastercard ingår, där SEB applicerar kontantuttagsgränser på betalningarna.
Jag fick iofs ingen avgift på mitt SAS premium mastercard, vilket också är SEB kort.

Jag fick iofs ingen avgift på mitt SAS premium mastercard, vilket också är SEB kort.
Det var jag som rörde till det inser jag efter att ha läst följande tråd lite noggrannare:
Betala räkningar med kreditkortet | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
(Denna tråd är dessutom bättre att fortsätta diskussionen i !)

@NotRyan har helt rätt då han säger att SEB applicerar kontantuttagsgränser. Han säger inte att dom tar kontantuttagsavgift, utan bara att dom tillämpar gränsen!

Det är inte alls godtyckligt. Betalningar via Betalo/Billhop räknas som helt vanliga köp, förutom för SEBs kort där SAS Eurobonus Mastercard ingår, där SEB applicerar kontantuttagsgränser på betalningarna.

Aha, längre upp skrevs det nämligen om folk som slagit i taket för kontantuttag på Amex

Kan en kompis använda ett av mina kreditkort för att betala en av sina räkningar på sitt eget billhopkonto?
Mest troligt inte, det låter lite shady.
Systemet vet ju inte ni är kompisar så tveksamt någon av parterna skulle uppskatta en sådan transaktion.

Dock om hen har alla siffror rätt så kan det gå igenom. Även om det strider mot reglerna.

Kan en kompis använda ett av mina kreditkort för att betala en av sina räkningar på sitt eget billhopkonto?
Troligtvis inte.

Från början kunde inte jag använda mitt amexkort på billhop eftersom jag ett halvår tillbaka hade flyttat. Så mitt billhop konto var registrerad på min gamla adress och mitt amexkort på min nya. Och då kunde inte ens jag lägga till amexkortet i billhop.

Toppen