AABack2ARN
Medlem
(Kanske inte heller något lag-hinder heller, i USA iaf)
Kanske inte på federal nivå men med mycket stor sannolikhet på delstatsnivå. Och om inte lagarna finns idag lär några delstater vara mycket snabba med att införa begränsningar för deras medborgare den dag då detta blir aktuellt. Kanske framför allt Californien och New York.
men däremot att vilka priser som finns tillgängliga kommer att kunna växla mycket snabbare än tidigare och basaerat på en mycket större mängd faktorer än tidigare.
Jag ser tydliga exempel redan idag där prissättningen är betydligt mer granulär än tidigare. Kollade på Finnair-flyg till Asien. Totalpriset bestämdes i hög omfattning av vilket flyg jag valde mellan Stockholm och Helsingfors. Tror jag såg fem avgångar för anslutningsflyget som alla bokades i I-klass men priserna skiljde sig med kanske 500kr från det billigaste till det dyraste flyget inom I-klass. Det hade INTE med flygskatter/avgifter att göra då dessa var desamma oavsett vald flygkombination utan Finnair har helt klart andra parametrar som kan variera priserna även inom en bokningsklass. Tittar man i ExpertFlyer på publicerade fares är det tydligt att det inte finns riktigt så många varianter som jag kunde se i bokningsdialogen.
Har för mig att även BA sysslar med detta. Och troligtvis ett stort antal andra bolag.