Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Så då får man betala 4% i avgift dessutom...

Kan meddela att billhop.se även spärrar inbetalningar till vissa konton för de säger att de inte får betala pengar till dem.

Så då får man betala 4% i avgift dessutom...

Kan meddela att billhop.se även spärrar inbetalningar till vissa konton för de säger att de inte får betala pengar till dem.

Berätta mer. Vilken typ av konton? Beskriv om du inte vill vara specifik.

Nu har jag fått information från billhop att de har en dialog med dinners för att lösa detta. Det är inte meningen att det ska bli uttagsavgift utan köp och man ska få poäng för köpen så är det någon mer som har detta problemet så kan ni kontakta billhop direkt för mer information.

Även jag har varit i kontakt med BillHop under förmiddagen samt mailat in lite skärmdumpar osv.. Intressant att se hur det går. Idag står det inget om att tjäna poäng på deras hemsida...

Jag använde mitt SAS EB Mastercard till att betala några räkningar via Betalo och Billhop (bland annat en brunnsborrning på sisådär 29 lakan). SEB kort har dock gjort det tydligt för mig att det inte är önskvärt - trots att det inte står något i villkoren om detta. Framöver kommer betalningarna att räknas som kontantuttag, meddelade kvinnan jag talade med.
Hon sa också att man kommer att se över kortvillkoren och få in något om dessa rätt nya företeelser.

Så, ni som använder Billhop/Betalo med EB Mastercard - var lite försiktiga.

Varför skulle det inte vara önskvärt? Så länge man inte överskrider sin kreditgräns borde det väl inte vara något problem. Det borde väl egentligen inte vara någon skillnad för SEB om man betalar en räkning för 29K eller tex en resa för samma belopp?

Jag använde mitt SAS EB Mastercard till att betala några räkningar via Betalo och Billhop (bland annat en brunnsborrning på sisådär 29 lakan). SEB kort har dock gjort det tydligt för mig att det inte är önskvärt - trots att det inte står något i villkoren om detta. Framöver kommer betalningarna att räknas som kontantuttag, meddelade kvinnan jag talade med.
Hon sa också att man kommer att se över kortvillkoren och få in något om dessa rätt nya företeelser.

Så, ni som använder Billhop/Betalo med EB Mastercard - var lite försiktiga.

Tills dess att kortvillkoren är uppdaterade är det där bara prat och ett försök att hålla kunderna i ledet. Vore ett solklart fall för KO annars.

Framöver kommer betalningarna att räknas som kontantuttag, meddelade kvinnan jag talade med.

De gjorde klart för mig att de manuellt funderade på att ändra så det blir uttag. Det var ju fel från början så det vart uttag när man använda betalo och att SEB sa redan då att de skulle se till att det blir uttag igen. Förut har det ju blivit uttag när man betalade räkningar på posten t.ex.

3. Användning av kortet
Kortet får användas inom beviljad köp-/kreditgräns och i enlighet med kontobe-
stämmelserna på i huvudsak följande sätt:
1. För betalning i samband med köp av vara eller tjänst i Sverige eller utomlands
hos säljföretag som är anslutet till MasterCard-systemet.
2. För kontantuttag i svenska automater eller på bank, Svensk Kassaservice eller
på postkontor ansluten till MasterCard-systemet.
3. För kontantuttag utomlands – på bank eller i automat ansluten till MasterCard-
systemet.
I ovan angivna situationer, p. 3.1-3.3, belastas kontot per den dag kontoha -
vare genomför betalning/uttag varför täckning ska finnas på kontot denna dag.
Kontohavaren ska härvid särskilt beakta att en transaktion kan bokföras på kontot
först flera dagar efter det att transaktionen företogs. Brister i detta avseende
kan medföra att kontoskulden kan komma att överstiga beviljad köp-/kreditgräns
(jämför p. 15 nedan).
Som kontantuttag anses även girering hos Svensk Kassaservice och betalning
med kortet på postkontor för postförskott, biljetter o.d.
Betalning med kortet i
samband med köp ur postkontors eget varusortiment (såsom frimärken, kuvert
och kontorsmaterial) anses dock inte som kontantuttag.

Kortfattat: är det kört att betala räkningen med Diners?
Nordeadosan dog, batteriet är låg. Ringde till banken och de sa att det finns inga alternativ. :(

Toppen