Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Nu vet jag knappt vad man vågar skriva här...men har fått poäng till ett kort vid betalande av räkning i fredags på en annan tjänst än Betalo. Kan det vara bara Betalo som är utsatt av SEBs undantag från poäng?

Är det inte numera (kanske även tidigare?) dessutom emot villkoren att använda kortet för betalning av liknande tjänster? Så blir isf lite på egen risk fram tills även den täpps till

Ja det fanns en viss tjänst som forumet har hållit tyst om på ett imponerande sätt, som genererade poäng genom topup trots att detta stängdes av hos andra tjänster såsom Revolut tidigare. Men även detta har nu slutat fungera. It was nice while it lasted.

Tråkigt på ett sätt. Å andra sidan ser jag det som en klar uppvärdering av EB status, iom att det blir allt svårare att uppnå det utan att flyga mycket. Och detta bör nog ses som en positiv sak för alla som lyckas uppnå status. Samt att tillgängligheten av bonusresor lär bli bättre, om det blir svårare att tjäna massa bonuspoäng genom manufactured spend.

Ja det fanns en viss tjänst som forumet har hållit tyst om på ett imponerande sätt, som genererade poäng genom topup trots att detta stängdes av hos andra tjänster såsom Revolut tidigare. Men även detta har nu slutat fungera. It was nice while it lasted.

It was nice while it lasted! Har varit en fin inkomstkälla.

Riktigt förvånad att det heller aldrig dök upp på ett visst Facebookforum som ett "tips" någon gång.

Tråkigt på ett sätt. Å andra sidan ser jag det som en klar uppvärdering av EB status, iom att det blir allt svårare att uppnå det utan att flyga mycket. Och detta bör nog ses som en positiv sak för alla som lyckas uppnå status. Samt att tillgängligheten av bonusresor lär bli bättre, om det blir svårare att tjäna massa bonuspoäng genom manufactured spend.
Instämmer, först kändes det lite surt men efter lite eftertanke så ser jag det som en mycket positiv förändring! Hoppas nu på ännu fler av dessa förändringar framöver, för att det långsiktigt ska bli bättre tillgänglighet, färre med status(eller uppvärdering av de som lyckas som du skriver:)).

Kan du inte avslöja det nu i efterhand för oss som är nyfikna?

Kan du inte avslöja det nu i efterhand för oss som är nyfikna?
Kanske finns flera, men jag syftade på Lunar :) (finns så klart ett långt tråd om Lunar på forumet, men att en topup med SAS MC genererade poäng nämndes aldrig där (tror jag iaf). Lite synd så klart att det ska vara så, men många har nog lärt sig lite de senaste åren att vissa hacks tvingas man hålla hemligt, för att inte "döda" dem på en gång.

Missade man detta, kan en lärdom vara att alltid testa själv nya tjänster och lösningar. Nyfikenhet kan lönar sig!

Kanske finns flera, men jag syftade på Lunar :) (finns så klart ett långt tråd om Lunar på forumet, men att en topup med SAS MC genererade poäng nämndes aldrig där (tror jag iaf). Lite synd så klart att det ska vara så, men många har nog lärt sig lite de senaste åren att vissa hacks tvingas man hålla hemligt, för att inte "döda" dem på en gång.
Det mest fascinerande är att det fortsatte att fungera efter att Lunar lanserade ett eget EB-kort...

Toppen