Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

1750253721498.png

Ja, inga poäng för en betalning på Billo i söndags. Tydligt att den dragningen stod som "kontantuttag", vilket det inte gjorde två dagar tidigare. Så festen är över och jag hävdar bestämt att det beror på Billos övergång till Klarna.

Ja det fanns en viss tjänst som forumet har hållit tyst om på ett imponerande sätt, som genererade poäng genom topup trots att detta stängdes av hos andra tjänster såsom Revolut tidigare. Men även detta har nu slutat fungera. It was nice while it lasted.

Tråkigt på ett sätt. Å andra sidan ser jag det som en klar uppvärdering av EB status, iom att det blir allt svårare att uppnå det utan att flyga mycket. Och detta bör nog ses som en positiv sak för alla som lyckas uppnå status. Samt att tillgängligheten av bonusresor lär bli bättre, om det blir svårare att tjäna massa bonuspoäng genom manufactured spend.
Jag vet inte om jag håller med om att det blivit svårare att uppnå status utan att flyga. Möjligen har det blivit dyrare men SEB har ju hållt igen fakturabetalningar med sina beloppsgränser medans med Amex är det ju mindre begränsningar och dessutom fler level points. Sen finns ju fortfarande hyrbilar kvar också och status via Scandic som man inte heller behöver flyga in.

Jag vet inte om jag håller med om att det blivit svårare att uppnå status utan att flyga. Möjligen har det blivit dyrare men SEB har ju hållt igen fakturabetalningar med sina beloppsgränser medans med Amex är det ju mindre begränsningar och dessutom fler level points. Sen finns ju fortfarande hyrbilar kvar också och status via Scandic som man inte heller behöver flyga in.
Det är inte många år sedan man fick 32000 statuspoäng från MC+AMEX för nästan bara mödan att betala avgiften. (Nu betalar vi avgiften men måste också lägga in spenden)

Visst, sen fick man flyga ihop resten, men 13000 var ingen uppgift speciellt om man redan hade Guld eller Diamant och fick mera statuspoäng på flygen också.

Ja, inga poäng för en betalning på Billo i söndags. Tydligt att den dragningen stod som "kontantuttag", vilket det inte gjorde två dagar tidigare. Så festen är över och jag hävdar bestämt att det beror på Billos övergång till Klarna.

Nej det stämmer inte. Jag har provat samtliga denna vecka för att se hur det ligger till. Billo ger fortfarande poäng. Övriga (inkl L) är stoppade.

Toppen