Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Kanske en engångsföreteelse, men jag betalade två räkningar idag med sagda tjänst och kort och den första registrerades som vanligt som onlineköp men den andra (ca två timmar senare) som kontantuttag. I appen står den första med "Pay Now" efter tjänstens namn och den andra med bara namnet. Trist om även detta är över.
Hej, jag har betalat räkningarna nu och kan konstatera att jag fick poäng på alla utom en. Den som inte gav poäng var en räkning kopplat till bank/finans att göra (utan att säga för mkt). Antingen är det just den leverantören eller så det hela den kategorin som blir klassade som kontantutttag. Jag har skrivit till deras kundtjänst men inte fått svar än vad som gäller.

Hej, jag har betalat räkningarna nu och kan konstatera att jag fick poäng på alla utom en. Den som inte gav poäng var en räkning kopplat till bank/finans att göra (utan att säga för mkt). Antingen är det just den leverantören eller så det hela den kategorin som blir klassade som kontantutttag. Jag har skrivit till deras kundtjänst men inte fått svar än vad som gäller.
Det verkar ju inte så smart att skriva till kundtjänst om detta? Om nu företaget blockat många andra tjänster.

Klassades betalningarna (som gav poäng) som kontantuttag eller onlineköp? Jag har betalat räkningar till elbolag, telefonbolag och försäkringsbolag och alla har blivit kontantuttag och ingen har gett poäng. Försäkringsbolaget klassas väl som bank/finans, men övriga borde ju accepteras.

Det verkar ju inte så smart att skriva till kundtjänst om detta? Om nu företaget blockat många andra tjänster.
Jag antar att det var betaltjänstens kundtjänst och inte kortutgivarens? Det måste väl ändå ligga i deras intresse att vara medvetna om vad som gäller och informera sina kunder om det sker förändringar? Deras konkurrent gjorde ju det omedelbart.

Jag antar att det var betaltjänstens kundtjänst och inte kortutgivarens? Det måste väl ändå ligga i deras intresse att vara medvetna om vad som gäller och informera sina kunder om det sker förändringar? Deras konkurrent gjorde ju det omedelbart.
Just nu vet vi väl inte om det är ett misstag eller inte att få poäng. Att uppmärksamma någon slags kundtjänst eller ex fb-grupp är förmodligen onödig uppmärksamhet.

Klassades betalningarna (som gav poäng) som kontantuttag eller onlineköp? Jag har betalat räkningar till elbolag, telefonbolag och försäkringsbolag och alla har blivit kontantuttag och ingen har gett poäng. Försäkringsbolaget klassas väl som bank/finans, men övriga borde ju accepteras.
Jag har betalat till hyresvärd, elbolag, sjukhus m.fl. samtliga står som ”shopping” i mc-appen och har gett poäng.

@Emil123 nej jag har inte hört av mig till kortets kundtjänst såklart.

Jag menar att det inte spelar roll vilken kundtjänst du skriver till.
Ja nästa ännu dummare än att under dubbelpoänghelgen skriva att man har dragit till med 100k+ på sitt SAS MC som "vissa" gjorde. Vad är syftet? Vad ska betalningsöfrmedlaren göra åt hur SEB klassificerar köpen? Finns inget bra som kan komma ut ur detta men däremot kan betalningsförmeldaren höra av sig till SEB och säga "Hej vi har en kund som undrar varför han får poäng på köp X men inte på köp Y" och då blir köp X också nerstängt.

Fattar inte att dessa personer om och om igen inte fattar att det är bättre att vara tyst och ta de möjligheter som finns istället för att vara giriga. Verkar inte spela någon roll hur många gånger det sägs - samma personer som ska maxa vart enda jäkla erbjudande som dyker upp, byta elleverantör en gång i veckan osv.

Toppen