Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Har använt Betalo med Amex länge och har aldrig haft några problem. Igår fick jag dock problem när jag genomförde en betalning. Kom upp ett felmedelande att betalningen misslyckades men fick ett reserverat belopp på Amex. Gjorde om betalningen och då gick den igenom. Ni som har stött på liknande problem, brukar reservationen släppas efter 3-5 bankdagar eller bör man kontakta deras kundtjänst i händelse att man råkat bli debiterad dubbelt?
Alltid när jag ska handla för ett större belopp (>5000 SEK) brukar jag använda funktionen "Hur mycket kan jag handla för?" (eller liknande) på AMEX hemsida precis innan. Jag tror att det leder till färre nekade betalningar.

Alltid när jag ska handla för ett större belopp (>5000 SEK) brukar jag använda funktionen "Hur mycket kan jag handla för?" (eller liknande) på AMEX hemsida precis innan. Jag tror att det leder till färre nekade betalningar.
Ingen nekad betalning från Amex, fanns täckning på kortet och ett belopp reserverades. Däremot fick jag felmeddelande i Betalo-appen att betalningen misslyckades.

Eventuellt slut på användning av SAS MC med Betalo, enligt utskick nu precis.

Kära kund,

Vi har fått indikationer på att det just nu inte går att tjäna poäng på köp via SAS EuroBonus Mastercard korten på Betalo och andra liknande tjänster.

Detta är ännu inte 100% bekräftat, men vi vill informera er redan nu.

Om ni är ute efter poänggrundande köp rekommenderar vi att ni tills vidare använder er av American Express kort.

Vi återkommer så snart vi vet mer.

Vänliga hälsningar,
Betalo

Attachments

• IMG_6283.png
    IMG_6283.png
    264,2 KB · Visningar: 38
Eventuellt slut på användning av SAS MC med Betalo, enligt utskick nu precis.

Kära kund,

Vi har fått indikationer på att det just nu inte går att tjäna poäng på köp via SAS EuroBonus Mastercard korten på Betalo och andra liknande tjänster.

Detta är ännu inte 100% bekräftat, men vi vill informera er redan nu.

Om ni är ute efter poänggrundande köp rekommenderar vi att ni tills vidare använder er av American Express kort.

Vi återkommer så snart vi vet mer.

Vänliga hälsningar,
Betalo

Finns det någon anledning att använda Betalo framför Billo med SAS MC?

Såg att jag inte fått poäng för när jag betalade min bredbandsfaktura (som kan betalas med kort) och räknas enligt appen som kontantuttag. Så gissar att det är helt slut nu på poäng där transaktionen räknas som kontantuttag.

Trist men kändes väntat - missbrukats hejvilt i en specifik Facebookgrupp. Funkar dock nog fortfarande via en annan tjänst som använder Klarna (ej testat själv då jag inte vill ha deras andra tjänster).

Såg att jag inte fått poäng för när jag betalade min bredbandsfaktura (som kan betalas med kort) och räknas enligt appen som kontantuttag. Så gissar att det är helt slut nu på poäng där transaktionen räknas som kontantuttag.

Trist men kändes väntat - missbrukats hejvilt i en specifik Facebookgrupp. Funkar dock nog fortfarande via en annan tjänst som använder Klarna (ej testat själv då jag inte vill ha deras andra tjänster).
Ja, samma här. Kikade på en räkning jag betalade förra veckan, står som kontant och finns inte med bland poäng-transaktioner.

Ja, samma här. Kikade på en räkning jag betalade förra veckan, står som kontant och finns inte med bland poäng-transaktioner.
Jepp. Det ser ut som att SEB Kort gått all in denna gång. Inte som när Revolut slutade ge poäng. Nu ser det ut som att allt som räknas som kontant är icke poänggrundande.

Trist men inte oväntat. Egentligen är jag mest överraskad över hur länge det gavs poäng på saker som sågs som kontanter.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen