Amex är ganska sena med att uppdatera sidan, men du bör kunna se den imorgon.Hur lång tid brukar det ta innan man ser debiteringen från Betalo hos Amex? Betalde en räkning igår (med så tidigt betalningsdatum det gick med Amex, dvs 31/8). Betalningen står som hanteras hos Betalo och ser inget hos Amex. Anledning till att jag är lite "angelägen" om att få igenom betalningen är att den kommer trigga min 2-4-1 hos Amex![]()
Skattmasen är alltid ett wild card, rättssäkerheten där är låg.Jag är inte helt säker på att skattemyndigheten uppskattar att en tredje part (som råkar vara privatperson) agerar mellanhand. Risken är att man åker på revision och en massa annan skit, även om det i sig inte är otillåtet på något sätt.
Jag blev förvånad när jag fick mail tidigare idag...Just nu har Betalo ett problem som gör att alla fakturor som ska betalas (både de som läggs in nu och de som lagts in tidigare) dras med ett 100x för stort belopp. En av mina fakturor på 1808kr försökte de dra 180800kr på och den nekades då... Enligt kundservice jobbar de på att lösa problemet.ädet kan nog vara bra att hålla lite koll så de drar rätt belopp ni framöver!