Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

mha321

Medlem
Tog bort och la in räkningen igen för direktbetalning, då försvann serviceavgiften. Kan vara värt att vara uppmärksam på detta om man har kommande räkningar liggandes..
Exakt samma sak hände mig för ett tag sedan, och samma fix fungerade där också. Men det gäller definitivt att vara uppmärksam på det!
 

magost

Medlem
Är det någon som har problem med att det debiteras en serviceavgift trots att jag använder coop-kortet? Har några kommande betalningar som jag ej bekräftat...

Japp, gjorde misstaget att gå in och trycka på knappen "betala" . Kom inte ifrån avgiften förrän jag makulerat betalningen och lagt in den på nytt :-(
Med den nya rutinen ska man ju inte behöva gå in och bekräfta betalningarna dock. Jag väntar nu på att se om detta fungerar buggfritt på kommande betalning. Hoppas annars att någon annan ringt och klagat redan så det fixas ;)
 

cantona

Medlem
Noterade att jag aldrig behövde godkänna min senaste betalning. Det gick per automatik. Är detta nytt som jag har missat?
 

cantona

Medlem
När drar de pengarna i så fall? Två dagar innan eller upp till sex dagar förutsatt att man registrerar räkningen långt i förväg?
 

dino_81

Medlem
Noterade att jag aldrig behövde godkänna min senaste betalning. Det gick per automatik. Är detta nytt som jag har missat?

Noterade även jag detta senaste gången jag betalade räkningarna. Jag loggar in med e-legitimation och fram till att jag loggar är ut är mitt Coop MedMera Mer förvalt och jag behöver inte godkänna betalningen.

När drar de pengarna i så fall? Två dagar innan eller upp till sex dagar förutsatt att man registrerar räkningen långt i förväg?

Som jag har förstått det dras pengarna på direkten vid direktbetalning (alltså efter två dagar) och jag tror (har aldrig provat) att pengarna dras vid betalningstillfället om man väljer ett datum längre fram.
 

Meazza

Medlem
Som jag har förstått det dras pengarna på direkten vid direktbetalning (alltså efter två dagar) och jag tror (har aldrig provat) att pengarna dras vid betalningstillfället om man väljer ett datum längre fram.
Det är ju ett kreditkort? Hur menar ni att pengar dras?

(Rimligtvis belastas dock kortet på betalningsdagen.)
 

cantona

Medlem
Om jag lägger en räkning, säg tre veckor i förväg. Hur vet jag när beloppet belastar kreditkortet? Det står trots allt ngt i stil med - debiteras manuellt. Trodde det innebar att jag aktivt måste gå in och godkänna betalningen.
I mitt fall drogs pengarna den 3:e för en faktura som jag skulle betala 7:e. Jag är medveten om att det var helg emellan.
Och nej, kortet belastas inte betaldagen. Betalo måste tjäna bankdagar det utgår jag att alla förstår.
 
Last edited:
Toppen