Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Det funkar nog i begränsad nivå, men enligt SEB är det skäl för dem att säga upp korten och detta har då skett flera gånger.
Mastercardkortet kan jag leva med att bli av med, men varför skulle de säga upp kortet för det? Nyfiken på vad det är som de anser skulle vara galet med att genomföra en betalning mot CSN jämfört med random annan betalning... Är det för att det rör sig om ett lån?

Mastercardkortet kan jag leva med att bli av med, men varför skulle de säga upp kortet för det? Nyfiken på vad det är som de anser skulle vara galet med att genomföra en betalning mot CSN jämfört med random annan betalning... Är det för att det rör sig om ett lån?
Förmodligen så är det emot reglerna hos SEB att betala ett lån med ett annat. Har själv bl a fått en varning om uppsägning av mitt EB mastercard för att jag använde Kortet för ca 30k betalande av räkningar hos Betalo.

Förmodligen så är det emot reglerna hos SEB att betala ett lån med ett annat. Har själv bl a fått en varning om uppsägning av mitt EB mastercard för att jag använde Kortet för ca 30k betalande av räkningar hos Betalo.
Jaja, de är väl måna om sina bankoktrojer :)
Något annat kort som fungerar bättre tro?

Det står inte uttryckligen i villkoren att det är så men som jag fattat det anser de att det är bedrägligt betende att betala räkningar via betalo för att få "poäng" och det ger dem rätt att säga upp kortet, fast de saknar stöd för det i villkoren för kortet. De lever väl efter kriteriet att väljer själva till vilka vi erbjuder krediter och om vi vill säga upp krediterna med omedelbar verkan. De ser det nog som att det är ett sätt för att se att man riskerar att inte kunna betala räkningen om man betalar andra räkningar via kortet. Antagligen är det som så att de inte får neka betalningar till Betalo/Billhop om man tittar på Mastercards regler så de kan de antagligen inte göra för annars hade de nog gjort det istället.

Knepigt, eftersom poängen med att jag har de korten är just att få poäng. I det här fallet var det ju en betalning till CSN via deras egen sida, och inte via betalo.
Var det betalningar via Betalo till CSN eller betalning av studielån på CSNs hemsida som du fick varning för @mry?

Enligt vad jag hört har de klagat för att någon betalat med betalo och i samband med de sa de även till den personen att man inte fick betala CSN för det är ju ett "lån" man gör avbetalning på.
Ok, jag ser vad du skriver; det kan bli trubbel vid betalning av CSN via betalo.
Är det någon som råkat i trubbel för att ha betalat CSN med kortbetalning på CSNs hemsida?

Toppen