Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Ok, jag ser vad du skriver; det kan bli trubbel vid betalning av CSN via betalo.
Är det någon som råkat i trubbel för att ha betalat CSN med kortbetalning på CSNs hemsida?
Det var även betala csn via csn.se och "bo" i utlandet.

Dock vet jag andra som betalt via csn.se med kortet utan att de klagat på just det. Så att använda det måttligt att betala mindre belopp via csn.se är nog lugnt, och sluta med det om de klagar...

Det kanske har nämnts förut, men orkar inte läsa igenom allt :(. Men hur funkar detta om man betalar med Amex?. Hur ser Amex på att man betalar räkningar osv med kortet via Betalo?. Att det skulle vara lite si och så med detta för kreditkort förstår jag men Amex är ju ett betalkort så det borde ju inte vara några problem?

Det kanske har nämnts förut, men orkar inte läsa igenom allt :(. Men hur funkar detta om man betalar med Amex?. Hur ser Amex på att man betalar räkningar osv med kortet via Betalo?. Att det skulle vara lite si och så med detta för kreditkort förstår jag men Amex är ju ett betalkort så det borde ju inte vara några problem?
De tror jag inte de har några problem med - det är ju det vanligaste sättet att betala räkningar med i USA tillsammans med fysiska checkar(!). Däremot åker du på en avgift på 2.5 % om du betalar via betalo till exempel...

Jag har försökt få klarhet i detta genom att läsa Betalos regler samt respektive kortutgivares regler för vad som gäller, men reder inte ut vad som är ok och vad som inte är ok och vad defintitionen egentligen är på bank och kreditinstitut.

Mitt scenario jag vill göra är att alla expense/inköp gör jag på en kombination av SAS Amex, SAS Diners och SAS Mastercard.

Det enda jag vill använda Coop Medmera Mer till är att ta ut pengar i automater utomlands och betala räkningar på Betalo. Att betala vanliga räkningar förstår jag går bra, men kan jag betala de tre räkningarna från SAS Amex, SAS Diners och SAS Mastercard med mitt Coop Medmera mer på Betalo för att få en jäkla massa poäng varje månad? Givetvis avser jag inte loopa och sedan betala Medmera Mers räkning med ett kreditkort, utan den räkningen kör jag på Autogiro.

Går detta genomföra?

Jag har försökt få klarhet i detta genom att läsa Betalos regler samt respektive kortutgivares regler för vad som gäller, men reder inte ut vad som är ok och vad som inte är ok och vad defintitionen egentligen är på bank och kreditinstitut.

Mitt scenario jag vill göra är att alla expense/inköp gör jag på en kombination av SAS Amex, SAS Diners och SAS Mastercard.

Det enda jag vill använda Coop Medmera Mer till är att ta ut pengar i automater utomlands och betala räkningar på Betalo. Att betala vanliga räkningar förstår jag går bra, men kan jag betala de tre räkningarna från SAS Amex, SAS Diners och SAS Mastercard med mitt Coop Medmera mer på Betalo för att få en jäkla massa poäng varje månad? Givetvis avser jag inte loopa och sedan betala Medmera Mers räkning med ett kreditkort, utan den räkningen kör jag på Autogiro.

Går detta genomföra?

Nej du kan inte betala räkningen från SAS Mex/Diners/MC.
Det ar möjligt i början att betala Amex-räkningen åtminstone, men den möjligheten stängdes i slutet på förra året någon gång.

Jag betalade en räkning med Betalo och Coop-kortet förra veckan. Idag blev jag uppringd av mottagaren som undrar varför jag (hittills) har betalat fyra gånger! Min betalningshistorik hos Betalo och kontoutdrag hos Coop visar inget konstigt ännu. Någon mer som har liknande problem?

Toppen