Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Ni alla trixarnissar med massor av kreativa uppslag, det ena värre än det andra. Det är visserligen kul att personer med krativitet men jag tror ni biter er i svansen i det långa loppet.
Det är redan idag nästan omöjligt att kunna utnyttja denna 2-4-1 voucher som man får från Amex. Om då en massa tvivelaktiga transaktioner görs för att erhålla en voucher blir det ännu svårare att använda den.

Vad blir nästa tokiga steg i krativiteten, jo det blir väl att försöka sälja den på blocket.

Försök hålla er till regelverket så vi får ha kvar den åtminstone som vi har, annars täpper dom bara till förmånerna.

Det vi diskuterar här är en tjänst, tillhandahållen av Betalo AB. Tjänstens syfte beskrivs t.ex. Här:

[/De flesta kort erbjuder idag något tillbaka till dig som kund på dina köp. Fram tills idag har det dock inte varit möjligt att använda ditt kort för att betala räkningar. Betalo erbjuder ett enkelt och säkert sätt att betala räkningar med kort och ger dig som kund möjligheten att utnyttja ditt korts förmåner. Nedan följer exempel på de vanligaste kortförmånerna som idag erbjuds på olika kort.

Bonus och poäng på dina köp
...

https://www.betalo.se/kortförmåner-20.html

Alltså inget "trick" någon här hittat på, utan deras affärside. Satt jag på Entercard eller SEB skulle jag snarare utnyttja affärsmöjligheten i det faktum att vissa gör nästan vad som helst för lite miles...

Alltså inget "trick" någon här hittat på, utan deras affärside. Satt jag på Entercard eller SEB skulle jag snarare utnyttja affärsmöjligheten i det faktum att vissa gör nästan vad som helst för lite miles...

Av detta vet vi ju att SEB anser att betala räkningar strider mot villkoren för t.ex. eurobonus mastercard och de har rätt att säga upp kortet med omedelbar verkan om man använder betalo. Om de klassat om betala som att det är uttag vet jag inte för har inte testat det på senare tid sen de ringde mig och ville säga upp kortet för att jag betalt min hyra via betalo med det.

Använder man bilhop och dinners så har de klassat om så att köp hos bilhop är kontant uttag och man får betala uttagsavgift samt inte får några Eurobonus poäng.

Av detta vet vi ju att SEB anser att betala räkningar strider mot villkoren för t.ex. eurobonus mastercard och de har rätt att säga upp kortet med omedelbar verkan om man använder betalo. Om de klassat om betala som att det är uttag vet jag inte för har inte testat det på senare tid sen de ringde mig och ville säga upp kortet för att jag betalt min hyra via betalo med det.

Använder man bilhop och dinners så har de klassat om så att köp hos bilhop är kontant uttag och man får betala uttagsavgift samt inte får några Eurobonus poäng.

SEB är en riktig skitbank, en bra anledning att säga upp kortet då.

Jag har läst igenom tråden och undrar dock hur det går för er med SAS Mastercard, gnäller SEB fortfarande och hotar med att spärra kortet om man använder dessa tjänster? Jag har tänkt börja betala hyra etc och om de är så kinkiga hoppas jag över till Diners istället.

Väldigt trist att man inte kan använd Amex med Betalo, hade genererat trevliga poäng för min del. Det kanske blir ändring längre fram. Har betalat flera fakturor med SAS MC och det har inte varit några problem.

Har läst hela tråden med stort intresse.
Tänkte betala hantverkarfakturor som kommer inom kort på ca 100 000 SEK.
Är nybliven medlem i SAS AMEX, nyss tecknat SAS MC också.

Funderar på att använda mig av betalo för att betala räkningarna, men blir lite fundersam när man läser om folk som blivit uppringda efter de testat detta. Är det det säkert att betala räkningarna via betalo med SAS MC?

Hittade annars detta: Betala räkningar - Kassagirot
Kan det funka att betala med SAS AMEX där, eller räknas det som ett kontantuttag?

Vad ni gör så använd INTE Diners. Jag är fortfarande spärrad efter att ha betalt räkningar för ca 30-35000. Kan inte köpa valuta eller ta ut kontanter mha Diners, så det används endast nästan på IKEA numera.

Toppen