Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Bara hoppas att de kan låta oss betala kvarskatt med Diners/ amex.... Då betalar vi ingen skatt under året alls, lägger dessa pengar på vettiga investeringar varför inte testa dem på Åby/Solvalla sedan är det bara att betala in allt med kortet när det är dags att deklarera.

Vem tipsar Anders Borg om att återbetalningstakten av studielån kan accelereras med enkla medel?

Det går ju att betala extra om man kontaktar CSN...

CSN skrev:
Tänk på att ditt kort måste vara kopplat till Visa eller Mastercard för att du ska kunna betala här. Hör av dig till oss om du vill göra extra inbetalningar utöver de belopp som finns i din betalningsplan. Telefonnummer och adresser hittar du under Kontakta oss.

Köpte en bostadsrätt för ett tag sedan och har en faktura på 60K. Lyckades höja kreditgränsen på MC (överför pengar från Nordea) och pratade med Forex (som tar en engångsavgift på 50 SEK) för att betala den med MC. Man behöver bara visa underlaget för dem. Så ni som vill ha alternativ till Betalo, ta en titt på Forex.

Köpte en bostadsrätt för ett tag sedan och har en faktura på 60K. Lyckades höja kreditgränsen på MC (överför pengar från Nordea) och pratade med Forex (som tar en engångsavgift på 50 SEK) för att betala den med MC. Man behöver bara visa underlaget för dem. Så ni som vill ha alternativ till Betalo, ta en titt på Forex.

men frågan är om det räknas som kontantuttag eller köp när man betalar räkningar på Forex?

men frågan är om det räknas som kontantuttag eller köp när man betalar räkningar på Forex?

Kan inte tänka mig att det räknas som kontantuttag. Växlade åt farsan 1000 USD häromdagen och betalade med mitt MC. Det räknades som ett köp. Återkommer med utfallet av detta, i vilket fall så måste fakturan betalas; lika bra att testa nya möjligheter.

Då ska vi se om jag fattat rätt. Om jag har en hantverkarfaktura på 100.000:-, så skulle jag kunna stega in på Forex, betala den med ett SAS MasterCard mot en avgift på 50:- och tjäna 10.000 EB-poäng? Säkert? Det låter lite för bra för att vara sant, har inte Forex i sin tur en inlösenavgift gentemot MasteCard som är högre än så för att hantera kortbetalningen?

Kan inte tänka mig att det räknas som kontantuttag. Växlade åt farsan 1000 USD häromdagen och betalade med mitt MC. Det räknades som ett köp. Återkommer med utfallet av detta, i vilket fall så måste fakturan betalas; lika bra att testa nya möjligheter.

Jag måste nog göra dig besviken - för Statoil MC (SEB) räknas köp av utländsk valuta på just Forex som kontantuttag med påförd avgift. :-(

Toppen