Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Får nog hålla med Kexx.....
Kan då inte förmå mig begripa vad vitsen skulle vara att få betala extra för att få betala sina räkningar.
Om jag skulle använt dylik tjänst förra året skulle det kostat mig nästan 20.000,- extra

Bara för mitt Ax skulle den extra avgiften gå på nästan 6.000. För drivmedel och underhåll av bilen kring 2.000 dyrare.

Vad har jag missat ?

Det som skrevs tidigare, de flesta betalar inte för poäng/miles/avios skull, utan för 2-for-1 voucher.
Eftersom Amex stöds inte av Betalo, tror jag att det gäller främst för British Airways Visa.

De som har handlat 200.000 SEK per kalendarår kan få en 2-for-1 voucher som gäller för British Airways flygningar.

Jag har en rätt rejäl kvarskatt som ska in i år eftersom jag gjort kapitalvinst under förra året, och jag hade tänkt försöka trigga en BA 2-4-1 i år genom att testa med Betalo. Vi pratar 6-siffriga belopp så jag undrar om någon gjort detta förut utan att ha fått problem?. De första delbetalningarna verkar ha gått igenom bra iallafall, man måste ju göra ett antal inbetalningar så man inte slår i kreditgränsen.

Det som skrevs tidigare, de flesta betalar inte för poäng/miles/avios skull, utan för 2-for-1 voucher.
Eftersom Amex stöds inte av Betalo, tror jag att det gäller främst för British Airways Visa.

De som har handlat 200.000 SEK per kalendarår kan få en 2-for-1 voucher som gäller för British Airways flygningar.

Får ju ganska mycket resa för 20 papp. Och hade jag haft ett BA Visa och betalat allt på det, hade jag ändå kommit upp i KSEK 200 och då fått en voucher.

Får ju ganska mycket resa för 20 papp. Och hade jag haft ett BA Visa och betalat allt på det, hade jag ändå kommit upp i KSEK 200 och då fått en voucher.
Vi kanske missförstår varandra.
Det är i all fall inte tänkt att betala hela 200.000 SEK via Betalo. Utan betala summan som man saknar till 200.000 SEK.

De som når 200.000 SEK betalning utan att trixa med Betalo behöver väl inte använda sådan tjänst. Det är inte gratis heller.

Då skall vi se om jag förstår.
Om jag t ex saknar 20.000 för att nå gränsen. Så kan jag handla för 10.000 och betala dessa 10.000 via ex.vis Betalos tjänst. Då är jag i hamn.
Är det rätt uppfattat ?

Exakt så.

Jag kan nästan lova att det inte finns någon tråd på detta forum där hela idén kan dissas efter 150 inlägg. Det här är en bra grej, men man måste förstå hur man ska använda den och anpassa till sin situation.

Exakt så.

Jag kan nästan lova att det inte finns någon tråd på detta forum där hela idén kan dissas efter 150 inlägg. Det här är en bra grej, men man måste förstå hur man ska använda den och anpassa till sin situation.

Nu är man med på noterna. Det hade varit trevligt om man kunde betala fakturorna via SEB och få det avdragen från krediten. Någon som vet om det är möjligt? Har någon kommit på någon intressant lösning hur man kan annars tjäna poäng genom e-fakturor?

Lite trist att det inte går utnyttja SAS EB Mastercard till max vid andra utgifter än vardagliga.

Exakt så.

bland kan man fundera på vad som är poängen med poängen (göteborgsskämt)

Jag har använt detta med SAS MC när de
1) haft kampanj så man har fått 30 p / 100
eller
2) haft kampanjpris på tjänsten så avgiften blev lägre

Då har det varit värt det för mig men det är så klart upp till var och en

Jag har en rätt rejäl kvarskatt som ska in i år eftersom jag gjort kapitalvinst under förra året, och jag hade tänkt försöka trigga en BA 2-4-1 i år genom att testa med Betalo. Vi pratar 6-siffriga belopp så jag undrar om någon gjort detta förut utan att ha fått problem?. De första delbetalningarna verkar ha gått igenom bra iallafall, man måste ju göra ett antal inbetalningar så man inte slår i kreditgränsen.

Man får gratulera till att du fortfarande har det ekonomiska sinnet kvar för sånt finlir som miles och voucher spending när du gör vinster som genererar såna summor! ;-)

Toppen