Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Nej det är fortfarande problem, testade förra veckan:

OK, då kanske jag missförstod frågan.

Betalo stöder Amex, såväl avtalsmässigt som systemmässigt. Däremot har de haft lite skakiga system sedan de gjorde förändringar någon gång under sommaren, vilket kan påverka en del (men inte alla - jag har t.ex. inte haft några som helst problem med mina Amexbetalningar annat än att jag fick lägga in kortet på nytt när de gjorde en förändring). Exakt vad som avgör om det kommer bli fel eller inte har jag ingen som helst insyn i.

Ifall man återkommande påverkas av de här buggarna, känner i vart fall inte jag till någon annan sådan här tjänst som erbjuder Amex-betalningar (till svenska privatkunder)

Jag har försökt en vecka med betala faktura via Betalo med mitt Amex gold. Blir misslyckad betalning varje gång.
Väntar på svar från deras support.

Edit: Jag har precis varit i kontakt med Betalos support och efter byte av betalväxel har dom fortfarande strul med Amex korten. Finns ingen riktig ETA heller...
Vilka andra alternativ har vi med Amex kort?

Last edited:
Jag har försökt en vecka med betala faktura via Betalo med mitt Amex gold. Blir misslyckad betalning varje gång.

Edit: Jag har precis varit i kontakt med Betalos support och efter byte av betalväxel har dom fortfarande strul med Amex korten. Finns ingen riktig ETA heller...
Det finns bara en till som tar Amex: https://billkill.no/sv/get-started

Har idag betalat två räkningar med AMEX/Betalo. Verkar gå igenom och pengar är dragna. Fick du ino om fel direkt eller efter någon dag ?

MVH

Mikeswede

Toppen