Varning för att använda Betalo och Amex
Jag gjorde en större betalning igår på Betalo med Amex men fick felmeddelande att betalningen misslyckades , jag provade ett par gånger tills jag fick mail från Amex att mitt konto var övertrasserat ... gick in på Amex och där fanns reserverade belopp på alla misslyckade betalningar ...
Tog en lång stund att få tag på kundtjänst på Betalo och fick det här svaret
Hej I samband med att vi bytte leverantör den 20 augusti så har ett fåtal kunder drabbats av det problem du upplever just nu det vill säga kortet reserveras men ingen betalning registreras i appen.Amex har bekräftat till oss att reservationerna som har gjorts på kundernas kort kommer att släppa per automatik inom 1-2 arbetsdagar, men som mest kan det ta upp till 7 arbetsdagar. Tyvärr är detta inget vi kan påverka, men vi gör vårt yttersta för att påskynda processen och fortsätter att föra en dialog med dem.
Vi inväntar fortfarande svar från Amex gällande varför dessa reservationer uppstår när ingen betalningen har registrerats i appen.Det finns dem som väljer att lägga betalningar iallafall och det fungerar för dem allra flesta men vi kan inte förhand se vem som kommer vara drabbad av detta och därför tar vi det säkra före det osäkra och ber kunder att avvakta tills vi fått bekräftat att problemet är åtgärdat.
Jag kontaktade Amex och kan ta upp till 8dagar att bort de reserverade betalningar ...