Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Som ny kund hos AMEX för ett antal år sedan försökte jag betala lite över 250 000 utan att ha förvarnat AMEX. Köpet gick inte igenom och kortet spärrades. När jag ringde upp och frågade vad som var fel så blev handläggaren lagom panikslagen när hon såg vad som hade hänt :) Så nog är det en bra ide att förvarna dem inför ett stort köp.
 

inka

Medlem
Jag har också gjort ett "stort" köp,
Valde att ringa innan, mest i självbevarelsedrift för att undvika pinsamheter i "kassan"
:)
Tack! Ja ska nog slå en signal innan ev köp. Har det ngn betydelse för Amex att köpet kommer att gå via Billhop, dvs ska man tala om att det är ett kommande fakturaköp via Billhop eller bara flagga för att ett köp kommer att genomföras med kortet?
 

Doctor-X

Medlem
Tack! Ja ska nog slå en signal innan ev köp. Har det ngn betydelse för Amex att köpet kommer att gå via Billhop, dvs ska man tala om att det är ett kommande fakturaköp via Billhop eller bara flagga för att ett köp kommer att genomföras med kortet?

Betalat upp mot 90.000kr i en faktura via Billhop med AmEx - inga frågor eller synpunkter då iaf. Vet att flera forummedlemmar tidigare informerat om att man har betalat större belopp via Billhop med AmEx och att det då inte varit några synpunkter från AmEx.
 
Om du aldrig tidigare har använt Betalo, eller aldrig tidigare betalat en riktigt stor faktura, så är det nog ingen bra idé att dra till med något som fyller hela kreditutrymmet direkt, stor risk att det hamnar i någon automatiserad fraud-detection-kontroll. Men om du betalat fakturor länge, och successivt ökar beloppen, är risken minimal.

För många år sedan brukade jag ringa in till kundtjänst varje gång jag visste att jag skulle ha en osedvanligt hög debitering på kreditkortet, men nuförtiden är jag väldigt tveksam till om det faktiskt gör någon skillnad överhuvudtaget... antingen säger något magiskt AI någonstans ja eller nej, och ingen vet riktigt i förväg var gränsen ligger :).
 

FilipJ

Medlem
Jag betalade för några år sedan ett par dussin fakturor runt 5kkr med billhop, använde det sedan inte på ett år och slog sen till med en renoveringsfaktura runt 50kkr. Då hörde billhop av sig för att få se originalfaktura och bakgrund till betalningen. Mitt tips är alltså att ha ordning på papper och liknande ifall du blir kontaktad. Vill minnas att det tog nästan 24h innan kontakt från billhop.
 

Frisk78

Medlem
Jag betalade för några år sedan ett par dussin fakturor runt 5kkr med billhop, använde det sedan inte på ett år och slog sen till med en renoveringsfaktura runt 50kkr. Då hörde billhop av sig för att få se originalfaktura och bakgrund till betalningen. Mitt tips är alltså att ha ordning på papper och liknande ifall du blir kontaktad. Vill minnas att det tog nästan 24h innan kontakt från billhop.

Märkligt beteende. Billhop får ju sina 2.5% och borde kanske inte fråga så mycket :)
 

fcx

Medlem
Om någon har Betalokonto och ett uppdämt tvättbehov så kan man kolla mailboxen:

upload_2021-9-8_23-4-47.png
 
Toppen