Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Doctor-X

Medlem
Via Betalo (och som finns skrivit om i denna tråd) går det inte att betala en ordningsbot (fortkörningsböter ajaj) till Polisen. Men via Billhop verkar man kunna gå vidare, någon som har erfarenhet om det går att betala med Billhop till Polisen?
 
Via Betalo (och som finns skrivit om i denna tråd) går det inte att betala en ordningsbot (fortkörningsböter ajaj) till Polisen. Men via Billhop verkar man kunna gå vidare, någon som har erfarenhet om det går att betala med Billhop till Polisen?

Gjorde det i januari, då gick det fint. Betalade till BG-kontot och det var inga konstigheter alls i Billhop (med Amex som underliggande kort).
 
Någon annan som har problem med att betala sina räkningar genom Billhop och Betalo?
Prövat både med Amex och MC. Får att det inte går igenom.

Fått bekräftat av deras support att de har problem..
 

rob74

Medlem
Jag hade problem med en räkning hos Betalo häromdagen och då körde jag den via Billhop istället utan problem.
Mailade och fick följande svar från Betalo:

Hej,

Vi vet om att det just nu inte fungerar att göra betalningar med Amex. Problemet ligger hos en tredje part, vilket gör att det är svårt för oss att bedöma när det fungerar som det ska igen. Vi är i kontakt med berörda parter och gör vårt bästa för att lösa detta.
Vi ber om ursäkt för detta och det besvär det medför!

Med Vänliga Hälsningar/Best Regards,

Betalo
 

Rasmus_1

Medlem
Hade samma problem, "medges ej", trots att kortet i övrigt fungerade som det ska och allt var betalt hos Amex. Orkade inte bråka utan betalade räkningarna direkt från SHB även om det betydde något färre poäng denna månad.
 

JockeS

Medlem
Alla ni som betalar era fakturor/räkningar via billhop, får ni pappersfakturor eller e-faktura som ni sen sätter er ner och betalar manuellt via Billhop?
 

inka

Medlem
Du måste självklart ha över den kreditlimiten på amex annars går det inte.. Jag har betalt 150k+ med amex via billhop utan problems..
När du betalade 150k+ flaggade du för Amex innan att du skulle göra denna större betalning?

Behöver man informera Billhop på ngt sätt vid en större fakturabetalning?

Hur säkra är ens inbetalde pengar via Billhop (som vad jag förstår håller pengarna på sitt klientmedelskonto i 4 dagar) innan de sedan når fakturamottagarens bankgiro?

Tack på förhand!
 
Toppen