Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Håkan Ö

Medlem
3. Med SAS MC gäller gränser för kontantuttag. 10000 per 24h och 20000 per 4 dygn. I praktiken innebär det att du bara hinner med 2x10000 på en dubbla poäng helg
 

Starguy

Medlem
inte behövt göra det än.
Gjorde en på 84k förra veckan och det funka som vanligt.

Okej, men då vet jag. Då borde det inte vara några problem. Transaktionen jag ska göra är +150K så om någon vet om det finns någon limit/problem med det hos någon av de inblandande parterna så får ni gärna säga till.
 

Kimmen00

Medlem
Okej, men då vet jag. Då borde det inte vara några problem. Transaktionen jag ska göra är +150K så om någon vet om det finns någon limit/problem med det hos någon av de inblandande parterna så får ni gärna säga till.

Du måste självklart ha över den kreditlimiten på amex annars går det inte.. Jag har betalt 150k+ med amex via billhop utan problems..
 

emailsson

Medlem
Ska köpa ett taktält från en butik i Nederländerna. De arbetar dessvärre endast med banköverföringar. Är det möjligt att göra betalning via AMEX på något vis? Med det köpet så triggas årets 2-4-1.
 

MrRob

Medlem
Wallenstams hyresgäster kommer kunna betala med kort [oklart vilka kort] framgent om jag tolkar artikeln rätt;
Hans Wallenstam om Klarna-affären: Den nya generationen ställer högre krav

Helt plötsligt lockar boendeformen centralt belägen hyresrätt modell större, tänk 25 kkr månad i mer mindre automatisk spend på AMEX kortet utöver allt annat ;)

Jag betalar i dagsläget hyran med Mastercard hos det kommunala bostadsbolaget. Blir en hel del poäng om året som trillar in. Väntar på att Curve ska fixa till sin limit på 5000:- per transaktion så jag till fullo kan utnyttja dubbelpoänghelgerna.
 
Toppen