Senaste nytt

Betala in till amex innan fakturan är skapad?

Rätt ny på detta med kreditkort, är det möljligt att göra inbetalningar på kortet innan fakturan är gjord? Typ jag går o köper en dricka, men vill betala tillbaka den direkt?

Det har alltid gått fint för mig, däremot brukar dom inte uppskatta plus saldo om du degar in på tok för mycket mer än vad du har i utestående saldo. Om jag förstått rätt beror det på att dom är ett kreditbolag och inte en bank, så betala endast in det du är skyldig och inte extra i förtid så ska allt gå fint :)

Hur är det nuförtiden med redovisningen?
Körde så en period och då syntes inte inbetalningarna på fakturan. Men A'x hade full koll. Men detta är säkerligen ändrat nu va?

Fast fortfarande har de lite konstigheter för sig som jag upptäckte när jag missade en siffra i inbetalt belopp för ena anslutna kortet.
När jag någon månad senare upptäckte det hela och försökte reda ut det med A'x kunde man inte på kundtjänst få fram all information om de olika kortens inbetalningar.

Jag hade som system att betala in det jag spenderat med jämna mellanrum i början, då jag tyckte det var "läskigt" att ha för stora skulder. Jag gör det inte längre, men det går alldeles utmärkt att göra inbetalningar på detta sätt om tex krediten håller på att ta slut.

Jag var också lite skraj i början då jag hade stora utlägg från arbetsgivare och dyl. Så jag gjorde inte exakt samma sak, men jag öppnade ett konto till i banken och en gång per vecka gick till AMEX hemsida och kollade saldo, sen förde jag över beloppet till detta konto så jag alltid matchade skulden med likvida medel på ett konto.

Hur är det nuförtiden med redovisningen?
Körde så en period och då syntes inte inbetalningarna på fakturan. Men A'x hade full koll. Men detta är säkerligen ändrat nu va?

Fast fortfarande har de lite konstigheter för sig som jag upptäckte när jag missade en siffra i inbetalt belopp för ena anslutna kortet.
När jag någon månad senare upptäckte det hela och försökte reda ut det med A'x kunde man inte på kundtjänst få fram all information om de olika kortens inbetalningar.
Vet inte när du senast haft det problemet men jag har alltid i Amex-appen, sedan 2017 kunnat se “betalning mottagen,tack” även om jag betalt före förfallodatum. Jag har inte fått någon faktura på platinum men får det på elite så det kan skilja sig, detta gäller platinum

Har betalat in i förtid hela tiden sedan vi skaffa Amex, får man aldrig en faktura då? Står bara betalning behövs inte nu.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen