Senaste nytt

Betala för förbokning av sittplats med British Airways businessbiljett

För att fortsätta med OT: Emirates. Man kan inte boka nödutgång eller bulkhead i förväg dock, inte ens som statusmedlem, utan den kan man bara få vid vanlig incheckning på flygplatsen.

På BA får man det man betalar för. Bokar man en "billig" biljett i business eller ekonomi kostar det att välja säte i förväg men bokar man i en högre bokningsklass så ingår platsreservation.

BA är väl ett av de få bolagen som går bra (hela IAG då), så det verkar funka bra. Jag misstänker att en stor del av deras revenue kommer från folk som har minst silverstatus då det är ganska trivialt att få silver.

Redan som Brons man får välja plats 7 dagar innan avgång.

Iberia är lika roliga med en twist:

Seat Reservation
If your ticket does not allow you to select a seat at no extra cost, you will be assigned one at random when you check in. To ensure you get your preferred seating, we offer the possibility of choosing it when you book, paying a charge.

Du får betala mer och mer, dvs billigast att betala för valet före OLCI öppnar, sedan kostar det lite mer vid OLCI och mest på flygplatsen :D
Du får aldrig välja din plats.

Jättebra! Ju färre som väljer BA desto bättre mer plats finns det kvar till mig.

Helt seriöst, det är en enorm statusförmån att inte kreti och pleti får välja plats direkt. Och så fort du har status kommer du också att inse detta. Har man inte status men flyger business, så får man antingen acceptera att man får de platser som finns eller så får man slanta upp några extra kronor för att välja tidigt.

Det har ar nagot jag tyckt illa om nar jag som EBG bokat I plus med SAS. Bokar jag I GO far jag valja fritt men I plus har det ibland endast varit 2 rader tillgangliga och hela rad 1 samt bada aisle satena pa rad 2 redan tagna.

Bokat BA över nyår I CLUB WORLD. Vart besviken när ja skulle välja plats och man ville ha 766 kr enkel. Vi är 3 st så 2 298 kr. Skulle hellre vilja köpa nyårs skumpa för dom pengarna!
Nu är frågan om man törs vänta tills 24 h innan och välja plats gratis. Just nu finns det endast 3 dubbel säten kvar till BKK den 29/12.

Toppen