Senaste nytt

Betala för förbokning av sittplats med British Airways businessbiljett

Känns ganska OT nu. Moderator kanske vill bryta ut detta avsnitt och skapa en tråd för "Betala för seating på British Airways"?
Det finns ingen aktiv moderator som kollar varje tråd nuförtiden så använd "Rapportera inlägg" knappen om du behöver kontakta moderator.

Det finns ingen aktiv moderator som kollar varje tråd nuförtiden så använd "Rapportera inlägg" knappen om du behöver kontakta moderator.

Tack, har gjort det nu. Känns knasigt att rapportera mitt eget inlägg. Jag vet att du inte modererar längre, så jag undrade hur jag skulle göra. Tack för tipset.

Självklart är det en bra statusförmån, dock är ju frågan hur det slår på försäljningen när man försämrar för den stora massan (som inte har status) jämfört med andra flygbolag. Jag antar att större delen av BAs revenue inte kommer från folk på silver+ i status? Du får ju hålla med om att det känns ju lite LCC att ta betalt för att välja plats? Det har jag inte ens behövt göra de gånger jag flugit ekonomi tidigare, men jag kanske har haft tur med bolagen.

BA är väl ett av de få bolagen som går bra (hela IAG då), så det verkar funka bra. Jag misstänker att en stor del av deras revenue kommer från folk som har minst silverstatus då det är ganska trivialt att få silver.

Självklart är det en bra statusförmån, dock är ju frågan hur det slår på försäljningen när man försämrar för den stora massan (som inte har status) jämfört med andra flygbolag. Jag antar att större delen av BAs revenue inte kommer från folk på silver+ i status? Du får ju hålla med om att det känns ju lite LCC att ta betalt för att välja plats? Det har jag inte ens behövt göra de gånger jag flugit ekonomi tidigare, men jag kanske har haft tur med bolagen.

Vore kul att höra vilka bolag som låter statuslösa välja vilka platser de vill i ekonomi på långlinjer, tidigare än 24 timmar innan avgång...

Bra att veta då ska jag verkligen se till att undvika dessa bolag om jag skulle få för mig att flyga i ekonomi,
att de bästa sätena reserveras för de med status eller de som betalar är verkligen något jag uppskattar.

Finnair tar väl förresten betalt överallt.
http://www.businessclass.se/forum/f...r-boerjar-ta-betalt-foer-seatreservation.html

Bra att veta då ska jag verkligen se till att undvika dessa bolag om jag skulle få för mig att flyga i ekonomi,
att de bästa sätena reserveras för de med status eller de som betalar är verkligen något jag uppskattar.

Finnair tar väl förresten betalt överallt.
http://www.businessclass.se/forum/f...r-boerjar-ta-betalt-foer-seatreservation.html

United tar iof betalt för sin "ekonomiplus" för ej statusmedlemmar.
Om du flyger mycket i USA kan det bli svårt att undvika United. Ingen förlust iof!

Last edited:
Toppen