Senaste nytt

Betala för förbokning av sittplats med British Airways businessbiljett

Bokat BA över nyår I CLUB WORLD. Vart besviken när ja skulle välja plats och man ville ha 766 kr enkel. Vi är 3 st så 2 298 kr. Skulle hellre vilja köpa nyårs skumpa för dom pengarna!
Nu är frågan om man törs vänta tills 24 h innan och välja plats gratis. Just nu finns det endast 3 dubbel säten kvar till BKK den 29/12.
Ja, det såg trångt ut i kabinen på 777:an den 29/12. Jag antar att ingen av er tre har status på BA eller inom OneWorld?

Ett tips om du har Eurobonus-status kan du prova att statusmatcha till AirBerlin TopBonus Gold (OW Sapphire). Då får du förmånen att välja platser i förväg om du lägger in kortet i bokningen.

http://www.businessclass.se/forum/threads/status-match-för-air-berlin-topbonus-inte-challenge.19080/

Annars är det en svår avvägning som beror på hur viktigt ni tycker det är att få platser bredvid varandra. Om du hellre skulle köpa skumpa för pengarna gör då det och acceptera risken att ni får spridda platser. Det är ju en nattflygning, så då kanske ni kan drömma om att ni sitter bredvid varandra istället.

Nope ingen status på BA eller OneWorld.
Har EBS, men det räcker väl inte ?

He he, ja eller så får man köpa både skumpa och platser. Ganska lång resa!
Rad 2 borde va det bästa för 3 pers eller ?

Spelar det verkligen roll på en nattflygning ifall ni sitter tillsammans? Jag hade nog inte brytt mig utan sovit istället.

Vet ej om jag vill kalla det nattflygning, avgång 14.55 från LHR . Gissar att det inte blir så mycket sova.
Ska bli spännande att prova BA.

Tja, du flyger ju öster ut, så det blir natt rätt fort.

Hur länge är ni där och var ska ni bo? Vi kommer till Conrad BKK den 1/1 ojmr.

Jag skulle nog ta tagit det lugnt ett tag (och fortsatt titta på lediga stolar). Det är trots allt rätt långt tid kvar innan avgång och bokningslägena i CW kan förändras mycket. Rätt som det är kan det bokas av ett antal platser, folk kan byta säten mm.
Jag har nog aldrig råkat ut för att det inte funnits platser bredvid varandra vid check-in även på helt fullbokade flighter, dock är min erfarenhet på BA i CW begränsad då jag numera är silver och kan välja direkt vid bokning.

Åker direkt ner till Hua Hin, brukar hyra hus där.
Var och pratade med Menzis igår på Arlanda, endast 1 plats ledig i business.
Hon ringde till och med London, men systemet låst. Så hon på menzis kunde ej hjälpa till.
Så betalade på ner resan . Rad 2 vart det:). Vågade inte vänta. Vi får se hur det blir på hemresan;)

Toppen