Senaste nytt

Bestulen ombord på flyg - Har ni råkat ut för det och hur vanligt är det?

Klantade till det mitten av 90 talet. Flög KLM mellan Buenos Aires och Amsterdam och planet gjorde en mellanlandning i Sao Paulo där alla passagerare fick gå av. Jag var inte med på noterna och lämnade kvar min Walkman (...med en TDK C90 Chrome i, kommer någon ihåg dom?) och den var självfallet lång borta när vi fick gå ombord igen. När jag klagade hos flygvärdinnorna tyckte dom synd om mig och gav mig en flaska Champagne. Kontentan sedan dess är att tillfället gör tjuven och att inte vara naiv.

Samma här... Jag har däremot blivit av med saker som jag glömt ett antal ggr. På den tiden man hade MP3-spelare (innan iPod ens kommit) så glömde jag några sådana i stolen under ett år bl a. Har glömt lurar också. Detta är grejer jag glömt och inte fått tillbaka. Nu är det länge sen jag glömde något ombord dock (fast det var nära senast jag flög CX till Hong Kong, då jag fick vända tillbaka och hämta min laptop :) ).
GT kan ha den sidoeffekten :)

Kanske OT men jag var med om en konstig händelse när jag flög via Warsawa och låset på mitt bagage var uppbrutet. Det fanns märken som om någon hade skurit på väskan med någonting. Kan det vara någon på flygplatsen som har rotat och skadat bagaget eller har den skadats i flygplanets bagageutrymme under flygningen? Vad tror ni?

En Thailändsk passagerare blev av med 110.000:- i Svensk valuta på dagens flygning med Emirates från Dubai till Hong Kong via Bangkok.

Som tur såg kvinnan som blev av med pengarna att en man hade rotat i hyllan och när hon sedermera kollade själv innan landning märkte hon att pengarna saknades.
Hon underrättade kabinpersonalen som gjorde en genomsökning hos mannen som rotat i hyllan tidigare och hittade pengarna under hans säte.

Mannen som är från Kina greps för stöld samt mutbrott när han försökte köpa sig fri från den Thailändska polisen.

Chinese man nabbed for mid-air theft, bribe | Bangkok Post: news

Senast på flyg mellan HongKong och Tianjin blev jag av med min taxfree-påse.... Jag satt långt bak men belv flyttad till främre raden, utan mitt bagage som var kvar. När sedan alla gått av så jag kunde hämtaa mitt bagage var påsen borta. Har hänt en gång tidigare även då på flygning in till Kina.

Toppen